خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کاشان:

طی سال جاری تنها ۵۰ کارگر ساختمانی در کاشان بیمه شدند

طی سال جاری تنها ۵۰ کارگر ساختمانی در کاشان بیمه شدند
کد خبر : ۱۴۳۹۴۵

چکیده: بیشتر کارگران ساختمانی حدود ۲ سال در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که با محاسبه مراحل دریافت کارت مهارت باید بیش از ۳ سال برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه وقت صرف کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کاشان گفت در سال جاری تنها ۵۰ کارگر ساختمانی در کاشان بیمه شده‌اند.

«مهدی آسخی» در این باره به ایلنا گفت: در شهرستان کاشان حدود ۵ هزار کارگر ساختمانی مشغول به کارند که با محاسبه کارگران ساختمانی فصلی، تعدادشان به ۸ هزار نفر می‌رسد. این در حالی است که در سال ۹۱،۶۵۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان بیمه شده و امسال هم فقط ۵۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی که در کاشان در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: این کارگران ساختمانی جدا از نفراتی هستند که کارت مهارت دریافت کرده، اما هنوز برای بیمه اقدامی نکرده‌اند.

به گفته آسخی، بیشتر کارگران ساختمانی حدود ۲ سال در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که با محاسبه مراحل دریافت کارت مهارت باید بیش از ۳ سال برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه وقت صرف کنند.

وی با اشاره به مهاجرت کارگران از استان‌های لرستان و کردستان به کاشان، گفت: شهرستان کاشان بدلیل رونق کارگاه‌های صنعتی و ساخت و ساز، کارگران زیادی دارد و اما سهمیه‌ای که برای بیمه کارگران ساختمانی به این شهر تعلق می‌گیرد ناچیز است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کاشان همچنین از بودجه ۹۳ که به ادامه سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی منجر می‌شود، انتقاد کرد.

وی بیان کرد: مجلس در بودجه ۹۳ تصویب کرده است حق بیمه کارفرمایان ساختمانی به جای کسر از پروانه‌های ساختمانی، توسط دولت پرداخت شود که این مصوبه به دلیل محدودیت اعتبار باعثمی‌شود سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی در سال آینده هم ادامه پیدا کند.

آسخی با اشاره به منافع فراوانی که این مصوبه برای کارفرمایان ساختمانی به همراه دارد، افزود: کارگران ساختمانی با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌تواند اندکی از این مشکلات کم کند.

این فعال صنفی در پایان با اشاره به درآمد ناکافی کارگران ساختمانی و عدم برخورداری آن‌ها از خدمات تامین اجتماعی مانند دفترچه بیمه، مستمری بازنشستگی و…، اظهار داشت: این شرایط رغبت کارگران ساختمانی را به ادامه شغلشان کم کرده و در آینده با کمبود کارگر ساختمانی مواجه خواهیم شد به علاوه آنکه امکان استفاده از کارگران خارجی در پروژه‌های بزرگ وجود ندارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز