خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی:

استاندارد‌های تخصصی در صدور کارت مهارت مورد توجه قرار نمی‌گیرند

استاندارد‌های تخصصی در صدور کارت مهارت مورد توجه قرار نمی‌گیرند
کد خبر : ۱۰۷۷۰۰

چکیده: ‌ «اداره فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در صدور کارت مهارت فنی به استاندارد‌های تخصصی توجه نمی‌کند و در میان دارندگان کارت مهارت رشته‌های ساختمانی، افرادی به چشم می‌خورند که هیچ گونه تخصصی در صنعت ساختمان ندارند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی از اداره فنی و حرفه‌ای این استان به علت عدم همکاری با تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

«علی غیاثی» در این باره به ایلنا گفت: اداره فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در صدور کارت مهارت فنی به استاندارد‌های تخصصی توجه نمی‌کند بطوری که در میان دارندگان کارت مهارت رشته‌های ساختمانی، افرادی به چشم می‌خورند که هیچ گونه تخصصی در صنعت ساختمان ندارند.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی که در سال گذشته صورت گرفت افزود: در این بازرسی‌ها، ۲۷۰ نفر از افرادی که با شغل آزاد تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفته بودند شناسایی شده و نسبت به قطع بیمه‌شان اقدام شد.

این فعال صنفی تصریح کرد: اداره فنی و حرفه‌ای طبق ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار باید از افرادی که برای دریافت کارت مهارت فنی به این اداره مراجعه می‌کنند معرفی نامه انجمن صنفی مربوطه‌شان را بخواهد که تا به امروز، هر چه در این رابطه مکاتبه کرده‌ایم جوابی به تشکل‌های صنفی نداده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی در ادامه بیان کرد: در سال جاری، بیمه کارگران ساختمانی استان مرکزی برای اولین بار از طریق انجمن‌های صنفی صورت گرفت. معرفی کارگران ساختمانی به تامین اجتماعی و بازرسی‌ها بر عهده انجمن‌های صنفی قرار داشت و تامین اجتماعی با انجام کارهای اداری، کارگران را بیمه می‌کرد.

وی افزود: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سال جاری برای شهر اراک یک هزار نفر و برای کل استان مرکزی ۲۵۰۰ نفر است که تا به امروز بیش از ۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گفتهٔ آقای غیاثی، سرعت عمل در پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی به همکاری انجمن‌های صنفی با اداره تامین اجتماعی باز می‌گردد که باعثشده است کارگران ساختمانی واقعی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

این فعال کارگری افزود: علت تغییر رویه تامین اجتماعی به مصوبه الزام آور مجلس باز می‌گردد که تامین اجتماعی را مجاب کرد در مورد بیمه کارگران ساختمانی از طریق انجمن‌های صنفی اقدام کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی در پایان از عدم همکاری تامین اجتماعی با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در استان‌های لرستان، همدان، تبریز و… انتقاد کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز