خبرگزاری کار ایران

بیانیه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

کد خبر : ۱۷۳۲۵۲

نیمه خرداد یادآور به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق بنیانگذار انقلاب اسلامی و آغاز قیام ملتی مومن و انقلابی است که با لبیک گفتن به رهبری فرزانه و صدیق از سلاله پاک پیامبر(ص)، ظهورِ «اسلامی بیدار» را نوید دادند.

موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا؛ متن بیانیه به این شرح است:

بسم رب‌الشهداء و الصدیقین

نیمه خرداد یادآور به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق بنیانگذار انقلاب اسلامی و آغازگر نهضت عظیم بیداری اسلامی است و همچنین، یادآور آغاز قیام ملتی مومن و انقلابی است که با لبیک گفتن به رهبری فرزانه و صدیق از سلاله پاک پیامبر(ص)، ظهورِ «اسلامی بیدار» را نوید دادند و الگوی ایستادگی در برابر رژیم‌‌های طاغوتی وابسته به اجانب را برای ملت‌های مستضعف جهان ترسیم کردند که چراغ راه آن تسلیم‌ناپذیرى و ایستادگى ملت ایران در راه پُر افتخار خود، مبتنی بر فلسفه‌ و مکتب الهی امام خمینی(ره) بوده است که ملت ما به صورت ریشه‌ای به آن اعتقاد دارند.

مقام معظم رهبری در مورد ارتحال این رهبر عارف و فرزانه فرمودند:(ارتحال رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی(ره) ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و صدمه‌ای بزرگ بود.) امام، براى ما یک «راه» و «صراط» بود، «میزان» و «ملاک» بود، «اسوه» و «الگو» بود و از این رو، با رفتن او، راهش باقى ماند. گرچه امام هم‌اکنون در بین ما نیست ولى دلدادگانش، از راه و کلام او مشعلى افروخته و بر افراشته‏‌اند تا راه بشریّت امروز تیره نماند و اکنون شاهد هستیم که هنوز نیم ‌قرن از آغاز نهضت عاشورایی حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نگذشته است، جوشش خون‌های پاک جوانان که ملت ایران نثار اعتلای اسلام شد، به ثمر نشست و بیداری ملت‌های منطقه را موجب شده است. فرزندان اسلام در فلسطین، بحرین، یمن، عربستان و دیگر بلاد بیدار اسلامی، با تأسی به نهضت اسلامی امام خمینی(ره)، قیام‌های پرشوری را در برابر طاغوت‌های وابسته به استکبار جهانی آغاز کرده‌، با امید به لطف الهی، چشم به راه امامی دوخته‌اند که نویدبخش سعادت ابدی و مؤمن به «یدالله فوق ایدیهم» بود.

موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت جانسوز امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، بار دیگر همراه با ملت مسلمان ایران و کلیه مسلمین بیدار جهان با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، تجدید میثاق می‌کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز