خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران:

مهندسی ساخت سازه های دریایی را گسترش خواهیم داد

کد خبر : ۱۸۹۴۶۴

عضو هیات مدیره انجمن مهدسی دریایی ایران با بیان این‌که برخی شرکت‌های خارجی برای تامین فاینانس به‌صورت مشارکتی اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: ‌ البته برای این کار باید مسیر هموار شود. فاینانس داخلی نیز شامل وجوه اداره شده، صندوق توسعه ملی و… می‌شود و در مجموع هدف از بهره‌مندی از این دو نوع فاینانس بکارگیری ظرفیت تمام شیب‌یاردهای کشور است.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران از اعلام آمادگی چند شرکت خارجی برای تامین فاینانس پروژه‌های ساخت شناور و سازهای دریایی خبر داد و گفت: ‌سه سوپر مارکت دریایی با تولیدات داخلی و خارجی استاندارد در جنوب کشور راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر بابایی در گردهمایی فعالان صنایع دریایی با بیان این‌که صنایع دریایی کشور با رکود مواجه بوده و پویایی لازم را ندارد، اظهار کرد: هلدینگی از چهار صنعت و پنج شرکت تشکیل شده که علاوه بر فعالیت در حوزه ساخت سازه‌ها و شناورها، نیم نگاهی هم به فراساحل دارد. بر این اساس با روش‌های مناسب علمی، CKD سازی و تقویت بخش مهندسی ساخت سازه‌های دریایی و شناور را گسترش خواهیم داد.

وی با تاکید بر این‌که در ساخت سازه‌های دریایی و شناور باید از سنتی‌سازی به سمت ساخت علمی‌تر حرکت کنیم، افزود: ‌ در این زمینه باید از تمام توان داخلی برای ساخت قطعات شناور استفاده کنیم. بر این اساس باید بدنه شناورها در شیب‌یاردها و قطعات در شهرهای مختلف تولید شده و آنها را در خط نهایی مونتاژ وارد کنیم.

وی مزیت این اقدام را ساخت شناور و سازه‌های دریایی در زمان کوتاه و با کیفیت بالا اعلام و تصریح کرد: ‌یکی از مسائل این بخش تامین منابع مالی به‌عنوان یک معضل است، در این زمینه می‌‌توان از فاینانس خارجی به صورت شراکتی با خارجی‌ها استفاده کرد.

عضو هیات مدیره انجمن مهدسی دریایی ایران با بیان این‌که برخی شرکت‌های خارجی برای تامین فاینانس به‌صورت مشارکتی اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: ‌ البته برای این کار باید مسیر هموار شود. فاینانس داخلی نیز شامل وجوه اداره شده، صندوق توسعه ملی و… می‌شود و در مجموع هدف از بهره‌مندی از این دو نوع فاینانس بکارگیری ظرفیت تمام شیب‌یاردهای کشور است.

بابایی همچنین با اشاره به این‌که در بخش خدمات دریایی باید فعالیت‌هایی انجام شود، افزود: تعمیرات، بازسازی و نوسازی شناورها و سازه‌های دریایی و اسکراپ از جمله فعالیت‌های دریایی است که کمتر به آنها پرداخته شده است. در این راستا ظرفیت‌های جنوب کشور را درگیر این برنامه‌ها می‌کنیم.

وی با بیان این‌که مشکل تامین تجهیزات به‌عنوان یک معضل اساسی باید برطرف شود، گفت: برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز بخش دریایی در سه نقطه از جنوب کشور فروشگاه دریایی(سوپر مارکت) ایجاد می‌شود که همه تولیدات استاندارد داخلی و همچنین تولیدات استاندارد خارجی در آنجا عرضه می‌شود تا مصرف‌کنندگان به تمام تولیدات دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز