خبرگزاری کار ایران

با ابلاغ سند توسعه تجارت استان:

توسعه تجارت خارجی در استان البرز رونق می گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۷۵

تنظیم و ابلاغ سند راهبردی توسعه تجارت خارجی استان البرز مراحل پایانی خود را طی می کند/ این سند براساس الگوی پیشنهادی سازمان توسعه تجارت و در جهت شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات تنظیم گردیده است/

ایلنا-البرز: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان از انجام مراحل پایانی تنظیم و ابلاغ سند راهبردی توسعه تجارت خارجی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج غلامرضا رکنی در این جلسه با تشریح اقدامات صورت پذیرفته در راستای تهیه کلیات سند راهبری توسعه تجارت خارجی استان گفت: این سند براساس الگوی پیشنهادی سازمان توسعه تجارت و در جهت شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و البته تهدیدات موجود بر سر راه توسعه تجارت استان تنظیم گردیده و پس از طی مراحل کارشناسی به زودی ابلاغ خواهد گردید.

وی افزود: یکی از کارکردهای ویژه این سند راهبردی؛ ارائه برنامه های عملیاتی در راستای اهداف کلان و استراتژی های تدوین شده می باشد که امیدواریم با توجهات لازم بدان؛ بتوانیم افق روشنی را به منظور توسعه تجارت خارجی در استان البرز ترسیم نماییم.

رکنی نقش بخش خصوصی را در تنظیم اصولی و کارآمد سند راهبردی توسعه تجارت خارجی استان بسیار پررنگ دانست و در این خصوص اظهار داشت: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن و.... با احصاء و ارائه تمامی موارد مثبت و موثر در کارکرد این سند، می توانند همراهی سازنده برای بخش دولتی باشند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ وجود 9 شهرک صنعتی و 5 ناحیه صنعتی، بزرگترین شهرک صنعتی ایران در خاورمیانه، فعال بودن بیش از 3200 واحد صنعتی در استان، فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام، شاهراه ترانزیتی و نقطه اتصال 9 استان به پایتخت، دسترسی به راه آهن سراسری و کشورهای همسایه، مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی، اراضی مستعد و وجود باغ های میوه و سبزی به عنوان قطب تولیدی کشاورزی کشور، استقرار سردخانه های متعدد جهت ذخیره سازی محصولات کشاورزی، موقعیت طبیعی و مستعد توسعه کشت و پرورش گلهای تزئینی، شرایط اقلیمی مساعد جهت کشت گلخانه ای بسیاری از محصولات کشاورزی، فعالیت واحدهای صنایع غذایی ملی در استان و توانمندی و ظرفیت های موجود در خصوص توسعه صنعت فرش و صنایع دستی را یک پتانسیل بالقوه برای توسعه اساسی تجارت خارجی و البته صادرات غیرنفتی دانست.

رکنی در پایان خاطرنشان کرد: سند راهبردی توسعه تجارت خارجی استان البرز با نگاه دقیق به همه این ظرفیت های تنظیم گردیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز