خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

اختصاص تنها بیمارستان رایگان بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی به بیماران کرونایی/ مراجعه‌ بازنشستگان برای درمان به استان‌های مجاور / ۶۵ درصد بازنشستگان خوزستان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند

اختصاص تنها بیمارستان رایگان بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی به بیماران کرونایی/ مراجعه‌ بازنشستگان برای درمان به استان‌های مجاور / ۶۵ درصد بازنشستگان خوزستان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند
کد خبر : ۹۷۹۹۲۳

رئیس‌هیات‌مدیره کانون بازنشستگان تأمین‌اجتماعی خوزستان، گفت: بیمارستان امیرالمؤمنین«ع» به‌ عنوان مجهزترین بیمارستان سازمان‌ تأمین اجتماعی و رایگان برای بازنشستگان، به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و بازنشستگان را مجبور کرده برای درمان خود به استان‌های مجاور مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالحمید عبائی حسنی امروز جمعه ۱۸ مهرماه در خصوص مشکلات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خوزستان و وضعیت بیمه‌های درمانی آن‌ها در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار کرد: حدود ۲۱۰ هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان داریم که با افراد تحت تکفل، جمعیتی بالغ‌بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

مراجعه‌ بازنشستگان به بیمارستان‌های خصوصی

وی با بیان اینکه تقبل هزینه‌های درمانی این جمعیت مشکلات خاص خود را دارد، افزود: طبق قانون الزام، خدمات درمانی بازنشستگان باید به‌صورت رایگان ارائه شود ولی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی به دلیل کمبود امکانات، توانایی خدماتی که باید به‌صورت رایگان ارائه دهند را ندارند به همین دلیل بازنشستگان مجبورند با پرداخت سرانه بیمه تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند.

عبائی حسنی در خصوص تقبل هزینه‌های درمان توسط سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان، گفت: این امر به توان خدمات‌دهی و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی برمی‌گردد که رضایتمندی و تقبل هزینه‌ نسبی و حداکثری نیست.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی خوزستان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و به‌سختی می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه این کانون با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ قرارداد دارد، عنوان کرد: به دلیل پرداخت سرانه حداقلی که بازنشستگان پرداخت می‌کنند خدماتی چون ویزیت، دارو، دندانپزشکی، عینک، سمعک و زیبایی از پوشش این بیمه خارج است و علیرغم اینکه بازنشستگان هزینه زیادی در این خدمات به‌صورت آزاد پرداخت می‌کنند در تعهدات قرارداد بیمه آتیه سازان حافظ گنجانده نشده است.

وی تصریح کرد: بیمه آتیه سازان حافظ طبق قرارداد و مبلغی که به‌عنوان سرانه از بازنشستگان دریافت می‌کند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای عمل‌های جراحی فوق تخصصی و بیماری‌های خاص و در جراحی‌های معمولی و بستری عمومی تا سقف ۶۰ میلیون ریال به ازای هر نفر پرداخت می‌کند.

عبائی حسنی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: مشکلاتی در خصوص عدم پایداری قراردادها و همچنین تأخیر در پرداخت به بازنشستگان وجود دارد که با قول مساعدتی که بیمه آتیه سازان حافظ داد نسبت به رفع آنها اقدام می‌کند.

اختصاص مجهزترین بیمارستان تأمین اجتماعی به بیماران کرونایی

وی به بیمارستان امیرالمؤمنین«ع» که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی است و به بازنشستگان، خدمات رایگان ارائه می‌دهد اشاره کرد و گفت: کرونا یک موضوع ملی است، از اینکه تنها بیمارستان رایگان برای بازنشستگان به کرونا اختصاص داده شده اعتراض داریم و از ستاد مبارزه با کرونا و استاندار خوزستان خواستاریم بیمارستان دیگری را جایگزین این بیمارستان کنند چراکه بازنشستگان مجبورند برای درمان خود به استان‌های مجاور مراجعه کنند.

بازرس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، بیان داشت: بیمارستان میلاد یا امیرکبیر سابق سازمان تأمین اجتماعی بر اساس تصمیماتی که مورد تائید کانون بازنشستگان نیست به هیئت‌امنایی تبدیل شده است. طی جلسه‌ای که با ریاست بیمارستان و کادر  پزشکی این بیمارستان داشتیم بنا شد بعضی از خدمات را رایگان به بازنشستگان ارائه دهند که امیدواریم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به طرح همسان‌سازی که برای برخی از بازنشستگان اعمال نشده، تشریح کرد: طرح‌های حمایتی که به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد و توسط سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود می‌تواند تأثیر مثبتی در قدرت خرید، ارتقا سطح درآمد و معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی داشته باشد.

عبائی حسنی افزود: اعتراضی که جامعه بازنشستگان به این طرح دارند عدم‌ محاسبه مزایای سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان‌آور است. سازمان تأمین اجتماعی موظف است به دلیل پرداخت ۴ درصد بیمه پردازی مزایای آن را به بازنشستگانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول بودند پرداخت کند.

وی گفت: کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی استان جهت کاهش هزینه‌های درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خواهان اجرای قانون الزام است تا جامعه‌ی هدف بتوانند خدمات درمانی را بر اساس این قانون از صفر تا صد رایگان دریافت کنند.

رئیس هیات‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان، ادامه داد: در خصوص مزایای حق جنگی و حق بدی آب‌وهوا بر اساس ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، خوزستان به‌عنوان خاک‌ریز اول دفاع مقدس و از استان‌های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی به‌حساب می‌آید.

لزوم ورود مجلس، دولت، سازمان تأمین اجتماعی و کانون عالی کارگران برای اختصاص مزایای سختی کار و بدی آب و هوا

وی در پایان اضافه کرد: خوزستان از استان‌های آلاینده به دلیل وجود واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده متعدد است و به دلیل شرایط اقلیمی نامناسب ناشی از گردوغبار، ریزگردها و گرمای بالای ۵۰ درجه از استان‌های بد آب‌وهواست. از مجلس شورای اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی، دولت و کانون عالی کارگران بازنشسته کشور استدعا داریم اقدامات لازم جهت اختصاص این مزایا به جامعه بازنشسته تأمین اجتماعی خوزستانی را به عمل آورند که نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری در ارتقاء سطح درآمد و معیشت آنها خواهد داشت.

گفت‌وگو: سروش یوسفی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز