خبرگزاری کار ایران

جانشین قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان:

امید واقعی به مردم تزریق شود/ نشر اکاذیب مانند سم برای بدنه جامعه است

امید واقعی به مردم تزریق شود/ نشر اکاذیب مانند سم برای بدنه جامعه است
کد خبر : ۷۶۵۹۶۲

جانشین قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: در عصر حاضر تمامی رسانه های دنیا تمامی اخبار و مسائل را رصد می کنند، بنابراین امکان سرپوش نهادن بر نواقص وجود ندارد و لازم است در خبررسانی و اطلاع رسانی شفاف باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده با بیان این که خوزستان نزدیک به سه سال در شرایط بحرانی مدیریت می شود، اظهار کرد: این بحران ها با بحران گرد و غبار در ۲۵ بهمن ۹۵ آغاز شدند و در ادامه بحران هایی مانند آتشسوزی های سال ۹۶، خشکسالی  و مشکلات آب شرب و آب کشاورزی  و پس از آن بحران بی سابقه سیلاب گریبان گیر استان شد.

وی با تاکید بر این که اهالی رسانه  بدون هیچ گونه چشم داشتی امر اطلاع رسانی در سیلاب را برعهده داشتند، افزود: آگاهی بخشی در این مسیر موجب شد در سیل اخیر بدون تلفات عبور کنیم.

جانشین قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان توضیح داد: اگر فکر کنیم همه اقدامات صورت گرفته در حوزه سیلاب بدون نقص بوده است، حرفی مبالغه آمیز است فلذا قطعا در بحرانی بزرگ مانند سیلاب با توجه به مشخصات و مختصات این بحران در همه مراحل پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی نواقصی وجود دارد و دوران آن گذشته است که نواقص را پنهان کنیم.

وی با تاکید بر این که جامعه امروز بیدار و آگاه است، گفت: در حال حاضر هر تلفن همراه خودش به یک رسانه تبدیل شده است و هیچ کسی نمیتواند چیزی را از نگاه تیز مردم پنهان کند.

حاجی زاده بیان کرد: در عصر حاضر تمامی رسانه های دنیا اعم از رسانه های فضای مجازی صدا و سیما و حتی رسانه های معاند تمامی اخبار و مسائل را رصد می کنند، بنابراین امکان سرپوش نهادن بر نواقص وجود ندارد و لازم است در خبررسانی و اطلاع رسانی شفاف باشیم.

وی با تاکید بر این که باید امید واقعی به مردم تزریق کرد، گفت: امیدهای کاذب  به مردم دادن تبعاتی با خود به همراه خواهد داشت وقتی توقع کاذب ایجاد شود و اطلاعات و امید کاذب ارسال شود تبعات آن مانند  تبعات یک بحران است و پس از گذشت ۱۰ سال خود را در بدنه جامعه نشان می دهد که کنترل آن کار آسانی نیست.

جانشین قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: اگر  بحران های متعددی را امروز در استان شاهد هستیم این بحران ها ماحصل تصمیم گیری های چند دهه گذشته است که به علت تصمیم گیری های نادرست، عدم اجرای پیوست های زیست محیطی، عدم پیش بینی و پیشگیری صحیح ایجاد شده اند.

وی بیان کرد: انتظار می رود اهالی رسانه و روابط عمومی ها امید و اطلاعات حقیقی به دور از هیاهو و جنجال و شوهای تبلیغاتی ارائه بدهند.

حاجی زاده گفت: در حوزه اطلاع رسانه در کمیته اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی از همه سلایق استفاده شود  ما همیشه به دنبال تعامل هستیم و همه نقدهای منصفانه ولو اینکه تند و تیز هم باشد را می پذیریم؛ اما تخریب توهین، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب پذیرفته نیست.

وی بیان کرد: انتشار اخبار  جعلی و تشویش کننده اذهان عمومی سم محسوب می شود مانند زمانی که در هنگام گرد و غبار برخی رسانه ها یا افراد اعلام تعطیلی می کردند که موجب سردرگمی مردم شد، لذا اگر دلسوز مردم هستید باید به فکر آگاهی بخشی مردم باشید و نفع مردم را در نظر بگیرید.

جانشین قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: کمیته اطلاع رسانی قرارگاه باید کارهای عملیاتی را نشر دهد، چرا که مردم آن چیزی را میبینند، که انجام شده است.

وی توضیح داد: در ابتدای کار وقتی متوجه شدیم روند کار تخلیه آب از مزارع کند است بلافاصله جلساتی را در شهرستان های شوش، دشت آزادگان شعیبیه شوشتر  و… برگزار کردیم که خوشبختانه کار سرعت گرفت و در حال حاضر همچنان ۸۰ هزار از ۱۸۰هزار اراضی کشاورزی زیرآب هستند که عمده آنها در حمیدیه، هویزه و سوسنگرد است.

حاجی زاده با بیان این که باید آرامش روانی را به استان تزریق کنیم، تصریح کرد: در جامعه سیل زده اخیر زنان، کودکان، دانش آموزان، سالخوردگان و بیماران بیشتر نیاز به آرامش روانی دارند که این آرامش با تبلیغات درست به وجود می آید.

وی با تقدیر از عملکرد انجمن های مردم نهاد در سیل اخیر، بیان کرد: در چند ۲ سال اخیر فضا را برای انجمن های مردم نهاد و حضور مؤثر آنها باز کردیم که این اتفاق قابل قیاس با گذشته نیست.

جانشین قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان تصریح کرد: در مرحله بازسازی و بازتوانی نیاز ما به انجمن های مردم نهاد بیشتر است به ویژه در حوزه بازتوانی روحی و ورانی نیاز مبرم به حضور انجمن های مردم نهاد احساس می شود.

وی با بیان این که عملکرد و اقدامات کمیته اطلاعات، تبلیغات و اطلاع رسانی با کمیته اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی قرابت دارد، توضیح داد: ضرورت دارد تعامل مناسبی میان این دو کمیته صورت پذیرد تامنجر به موازی کاری نشود.

حاجی زاده بیان کرد: مردم می خواهند بدانند چند خانه ساخته می شود، چقدر بازسازی و تعمیر می شود، چقدر خسارت مسکن و لوازم خانگی پرداخت می شود و چقدر به کشاورزان خسارت تعلق میگیرد؛ لذا باید به سمتی برویم که مردم اقدامات را به شکل ملموس حس کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز