خبرگزاری کار ایران

بخشدار بندر امام خمینی «ره» اعلام کرد:

بزودی ترافیک حاد بندر امام برطرف می‌شود

بزودی ترافیک حاد بندر امام برطرف می‌شود
کد خبر : ۲۵۱۲۷۷

تصمیمات ضروری برای برون رفت از مشکل ترافیک حاد بندر امام اتخاذ گردیده است.

بخشدار بندر امام خمینی «ره» گفت: بزودی با اجرایی شدن تصمیماتی که برای برون رفت از ترافیک حاد بندر امام اتخاذ گردیده، شرایط تردد خودرو‌ها به حالت عادی بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، سید مهران رفیعی ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با ایلنا گفت: سرازیر شدن کامیون‌های حمل بار به این بندر، باعثایجاد ترافیک و راه بندان شدیدی در معابر ورودی و خروجی این بندر گردیده که به همین منظور شب گذشته جلسه‌ای اضطراری با حضور مسوولین و دستگاه‌های ذیربط در محل این بخشداری برگزار گردید.

بخشدار بندر امام افزود: نمایندگانی از انجمن صنفی حمل و نقل، اداره کل بنادر و کشتیرانی خوزستان، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ماهشهر و فرماندهان پلیس راه، پلیس راهور و نیروی انتظامی و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در محل این بخشداری گرد هم آمده و دلایل به وجود آمدن این مشکل و راه حل‌های برون رفت از آن مورد بررسی قرار گرفت.

رفیعی گفت: طبق نظر کار‌شناسان امر، رشد حمل و نقل جاده‌ای از بندر امام، عدم تمایل رانندگان کامیون‌ها به مراجعه به نقاط دیگر کشور جهت حمل بار به دلایل شرایط جوی زمستان، پاسخگو نبودن پارکینک‌های موجود، رشد کشتی‌های حامل مواد فله و نفتی، تردد تانکرهای عراقی و عدم وجود پل روگذر راه آهن و عدم تکمیل پل آزاد راه خلیج فارس از جمله دلایل بروز این ترافیک و راه بندان‌ها اعلام گردیده است.

بخشدار بندر امام اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد که کامیون‌ها و تانکرهای نفتی در خروجی آزاد راه خلیج فارس در محل پارکینگ آن مستقر گردیده و از ورود کامیون‌ها به قصد توقف در اداره پایانه‌های بندر امام جهت دریافت نوبت، جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در صددیم تا هرچه سریع‌تر اداره پایانه‌های بندر امام را از جایگاه فعلی به خروجی آزاد راه خلیج فارس منتقل نماییم.

لازم به ذکر است که در جلسهٔ شب گذشته، مقیمیان نماینده انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل گفت: مدت هاست که تقاضای ۱۰۰ هکتار زمین برای احداثپایانه در انتهای بزرگراه خلیج فارس را داده‌ایم ولی متأسفانه تا کنون با این تقاضا موافقت نشده است.

سید هادی موسوی رئیس شورای اسلامی شهر بندر امام نیز به شدت از عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی انتقاد کرد و گفت: اداره کل بنادر هیچگونه همکاری در خصوص رفع مشکلات موجود منطقه صورت نمی‌دهد.

وی به مسوولین اداره بنادر و کشتیرانی هشدار داد که در صورت عدم تغییر رویه، مصاحبه‌های مفصلی در این خصوص با رسانه‌ها توسط شورای اسلامی شهر صورت خواهد گرفت.

موسوی تمام مشکلات موجود را متوجه اداره کل بنادر دانست و گفت: بنده به عنوان نماینده و زبان مردم بندر امام به این مسوولین می‌گویم، محرومیت‌ها، کمبود‌ها و گرد و خاک‌ها کم نبود، حالا به دلیل عدم توجه شما، مردم باید با مشکل ترافیک و راه بندانهای چند ساعته که در مواقع اورژانسی به دلیل عدم وجود بیمارستان در این شهر هشتاد هزار نفره، می‌تواند بحران آفرین باشد، مواجه شوند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز