خبرگزاری کار ایران

در جلسه هم‌اندیشی با مدیرکل صداوسیمای خراسان‌شمالی مطرح شد:

لزوم تعامل و همکاری بیش از پیش رسانه ملی با بخش خصوصی

لزوم تعامل و همکاری بیش از پیش رسانه ملی با بخش خصوصی
کد خبر : ۷۳۰۲۵۷

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بر لزوم تعامل و همکاری بیش از پیش رسانه ملی با بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و مجموعه اتاق بازرگانی بجنورد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، محمد صمدی در جلسه هم‌اندیشی با مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان ضمن قدردانی از خدمات و فعالیت‌های مطلوب صداوسیمای استان بر لزوم تعامل و همکاری بیش از پیش رسانه ملی با بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و مجموعه اتاق بازرگانی بجنورد تاکید کرد.

وی با اشاره به تاسیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از سال 87 ،گفت: علیرغم نبود زیرساخت‌های لازم در استان از جمله کمبود راه آهن، نبود فرودگاه بین المللی، منطقه ویژه اقتصادی، راه دریایی و خط مرزی، اتاق بازرگانی بجنورد با گذشت 12 سال از عمر خود شاهد موفقیت ها و فعالیت های ارزنده در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور بوده است.

صمدی به تشریح اقدامات و فعالیت های اتاق بازرگانی خراسان شمالی طی چند سال گذشته پرداخت و از جمله موفقیت های بارز اتاق بازرگانی بجنورد را کسب مقام اول آموزش طی سه سال متوالی97،96،95 در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، کسب مقام پنجم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان درسطح کشور واخذ گواهینامه ایزو 9001_2015( ارتقای کیفیت فعالیت کارکنان) در سال 96 و97 و.... عنوان کرد.

وی به اخذ مجوز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از سوی سازمان توسعه تجارت به اتاق بازرگانی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه 13 الی 15 اسفندماه امسال در حوزه های مختلف برگزار می‌شود.

وی در رابطه با صادرات استان خراسان شمالی، اظهار کرد: سال گذشته خراسان شمالی به 32 کشور دنیا مراودات تجاری  داشته است ولی امسال به دلایل تحریم ها،نوسانات ارزی با 24 کشور دنیا صادرات داشته است.

سعید پورآبادی یکی از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی بجنورد نیز یکی از اهداف مهم تاسیس اتاق بازرگانی را پیگیری و تسریع وتسهیل رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه های مختلف مالیات،بیمه ،بانک و... عنوان کرد.

وی برپایی نمایشگاه، اعزام و پذیرش، انعقاد تفاهمنامه، برگزاری دوره‌های آموزشی،صدور و تمدید کارت بازرگانی را از فعالیت‌های اتاق بازرگانی برشمرد.

اشکان کاویانی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز محوریت توسعه استان را بخش کشاورزی آن ذکر کرد و گفت: کشاورزی استان از قابلیت ها و پتانسیل های بسیار فراوان در حوزه دامپروری، مرتع داری، آبخیزداری و... برخوردار است.

کاویانی کم هزینه ترین و پرفایده ترین کار در بخش کشاورزی را آموزش دانست و اظهار داشت: در این زمینه کمیسیون کشاورزی اتاق بجنورد اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته اتاق ایران کرده که با استقبال بسیار خوب اعضا، مدیران استان مواجه شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر اتاق بازرگانی خراسان شمالی معرفی استان به عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی در سطح کشور اعلام کرد.

ژاله یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد نیز برعملکرد مثبت اتاق بازرگانی استان در کاهش رفع مشکلات قضایی واحدهای تولیدی وصنعتی استان اشاره کرد و این اقدام را در اثر برگزاری جلسات کارشناسی شده از سوی کمیسیون های قضایی اتاق دانست.

حسنعلی مرادیان از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد نیز به نوپا بودن اتاق بجنورد اشاره کرد و گفت: انتظارات ما از اتاق بازرگانی باید براساس زیرساخت ها و امکانات موجود استان و با اتاق های همتراز خود در استان ها در نظر گرفته شود نه با استان های چون شیراز و تبریز با قدمت 120 ساله.

وی به ساختمان استجیاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی طی سال های گذشته اشاره کرد و افزود: هم اکنون اتاق بازرگانی بجنورد طی پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی  صاحب ساختمان مستقل و درشان استان شده است.

وی نبود خط ریلی، نداشتن فرودگاه باری را از جمله مشکلات صادرکنندگان استان در امر صادرات ذکر کرد .

مرادیان  همچنین از صداوسیمای استان در امر پخش برنامه زنده از شبکه استانی اترک تحت عنوان برنامه رصد به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه،هیات نمایندگان، اعضا و دیگر فعالان استان گلایه کرد و خواستار دعوت از صادرکنندگان فعال و مطرح استان در امر کارشناسی اقتصاد وصادرات شد و بر شفاف سازی ارائه فعالیت ها و خدمات چندساله یک مجموعه از رسانه ملی تاکید کرد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی از تعامل، اقدامات، فعالیت ها و همکاری‌های بسیارخوب اتاق بازرگانی بجنورد با صداوسیما استان قدردانی کرد .

وی توجه به بخش خصوصی، دولت و کارآفرینان را از جمله رسالت های اصلی رسانه ها دانست .

قربانی با بیان این که جنس کار تولید کنندگان شبهات زیادی با صداوسیما دارد، اظهار داشت: تولیدکننده خروجی آن تولید کالاست صداوسیما هم تولید کالای فرهنگی و ترویج آن در سطح جامعه برعهده دارد.

وی هم افزایی،همگرایی،همپوشانی، تعامل سازنده را از اهداف اصلی صداوسیما دانست و داشتن توکل به خدا و شفاف سازی فعالیت ها را از اقدامات دستگاه های موفق برشمرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر