خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر علوم انجام شد؛

افتتاح موزه علم و فناوری و مرکز نوآوری و شکوفایی در دانشگاه حکیم سبزواری

افتتاح موزه علم و فناوری و مرکز نوآوری و شکوفایی در دانشگاه حکیم سبزواری
کد خبر : ۱۱۲۲۵۳۵

آیین افتتاحیه موزه علم و فناوری و مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه حکیم با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و فرماندار ویژه سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس دانشگاه حکیم با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز شتابدهی علمی گفت: صاحبان صنایع مختلف باید در تعامل با ایده های دانشجویی به روند رو به رشد دستاوردهای علمی و پژوهشی کمک کنند چرا که ایده های دانشجویان در تعامل سازنده با اعضا هیئت علمی دانشگاه، صاحبان صنایع و حرفه‌های گوناگون در نهایت می‌تواند پس از بالندگی در مرکز رشد به ایجاد شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور بینجامد.

علی اصغر مولوی با اشاره به این که یکی از اهداف راه اندازی مرکز شتابدهی علمی تکمیل زنجیره آموزش، پژوهش و کارآفرینی است افزود: خوشبختانه با همکاری خوبی که با معاونت علمی دانشجویی وزارت علوم برقرار شد توانستیم با اعتبار ۱ و نیم میلیارد تومان و در مساحت ۴۰۰ متر مربع اقدام به راه اندازی این مرکز کنیم و در آینده ای نه چندان دور نیز قرار است پارک دانشگاهی و پردیس علم و فناوری را به عنوان تکمیل کننده بخش پژوهشی و فناوری در کنار مرکز رشد و نوآوری احداث کنیم تا در نهایت بتوان در یک تعامل سازنده میان ایده های نوآورانه و صاحبان صنایع به رشد و بالندگی مضاعف در عرصه علم و فناوری برسیم. 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از علاقه و اهتمام ویژه شهرستان سبزوار به حوزه علوم و فناوری دانشگاهی در سطح کشور گفت: قطعا ظرفیت و قابلیت شهرستان سبزوار در ارائه پژوهش های علمی و ایجاد مراکز رشد و توسعه علمی و احداث موزه علم و فناوری می‌تواند در آینده ای نزدیک منجر به گسترش توسعه شرکت های دانش بنیان در بخش های گوناگون شود. 

غلامحسین رحیمی شعرباف ادامه داد: فرایندهای علمی باید در مقیاس موزه و ایجاد مکان های اینچنین با کارکرد اموزشی در معرض دید عموم و کارشناسان قرار گیرد و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد توسعه اینگونه مراکز می‌تواند باعث پیوند حوزه علم و فرهنگ و تاثیر بسزای آن در سطح ملی و حتی بین‌المللی شود. 

فرماندار ویژه سبزوار نیز با اشاره به پتانسیل، ظرفیت و تعدد دانشگاه ها در شهرستان گفت : قطعا باید از طریق تعامل سازنده با دانشگاه و استفاده کامل از دانش های علمی و فناوری به سوی حل موضوعات درون شهری برویم و فرصت حل مطالعاتی را از دست ندهیم چرا که این همکاری  می‌تواند در نهایت منجر به حل شدن علمی و تحقیقاتی موضوعات به شیوه درست شود. 

سید مجتبی علوی مقدم همچنین با ذکر این مطلب که هم اکنون اولین آسیب شناسی موضوعات شهری در دستور کار فرمانداری قرار گرفته است گفت: در راستای تعامل میان دانشگاه و حوزه پژوهی، آسیب شناسی موضوعات شورای شهر از دو ماه گذشته تا کنون با همکاری فرمانداری و دانشگاه حکیم در حال بررسی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز