کلیدری مدیر آموزش و پرورش قوچان عنوان کرد:
توزیع مکانی فضاهای آموزشی در قوچان نرمال نیست
مدیر اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: توزیع فضاهای آموزشی در سطح شهرستان بهصورت نرمال نیست به گونهای که در یک ضلع شهر ۱۰ فضای آموزشی و در ضلع دیگر یک فضا که طبیعتاً مردم را نیز دچار مشکل و سردرگمی میکند.
مدیر اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: توزیع فضاهای آموزشی در سطح شهرستان بهصورت نرمال نیست به گونهای که در یک ضلع شهر ۱۰ فضای آموزشی و در ضلع دیگر یک فضا که طبیعتاً مردم را نیز دچار مشکل و سردرگمی میکند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قوچان، علیرضا کلیدری اظهار کرد: فضای آموزشی و عمرانی، زیرساخت علم آموزی و آموزش است و با توجه به نیاز شهرستان قوچان به فضاهای آموزشی، خیرین مدرسه ساز نقش بسیار ارزنده ای را در توسعه زیر ساخت های آموزشی بر عهده دارند و در این راستا با توجه به فعالیت های صورت گرفته، خیرین مدرسه ساز قوچانی در استان سرآمد هستند.
مدیر اداره آموزش و پرورش قوچان افزود: وضع فعلی نوسازی فضاهای آموزشی در قوچان مثبت ارزیابی می شود اما باید این فعالیت ها شدت یابد تا بتوانیم طی ۳ سال آتی، تمامی ساختمان های آموزشی فرسوده شهر قوچان را نوسازی و بازسازی نماییم.
کلیدری با اشاره به بازسازی مدارس روستایی در قوچان نیز بیان کرد: با توجه به اعتبارات موجود و الویت های آموزشی، بازسازی و نوسازی مدارس روستایی قوچان به زمان بیشتری نیاز دارد و امیدواریم با شروع دوباره تخصیص اعتبارات تخریب و بازسازی که متوقف شده است بتوانیم طی ۵ سال آینده مدارس روستایی را نیز بازسازی و نوسازی کرده و نیاز روستاها را به فضاهای آموزشی تامین کنیم.
وی گفت: استخر سرپوشیده دانش آموزی قوچان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و ۱۲ پروژه نیمه تمام فعلی نیز تا شهریور سال آینده افتتاح خواهد شد.
۶ پروژه از ۱۸ پروژه عمرانی اداره آموزش و پرورش قوچان تا پایان مهر ماه افتتاح می شود.
علیرضا کلیدری اظهار داشت: حوزه تعلیم و تربیت دنیای پیچیدهای بوده و امروز آموزش و پرورش نهادی است که نمیتوان آن را منهای بستر جامعه تصور کرد.
وی رسیدن به آموزش و پرورش مترقی و اسلامی را هدف این نهاد دانسته و تاکید کرد: در حوزه علمی هرجا خوب عمل شده نشانههای رشد و ترقی نیز مشاهده میشود و آموزش و پرورش برای رساندن انسانها به درجهای از حیات طیبه نیازمند فراهمشدن بسترها و زمینههای مناسب است.
مدیر اداره آموزش و پرورش قوچان عنوان کرد: آموزش و پرورش قوچان در سال گذشته عملکرد قابل توجهی را ارائه داده به گونهای که در مسابقات فرهنگی و هنری برای دومین سال متوالی رتبه اول استان را کسب و در جشنواره جابر بن حیان یک اثر کشوری و چهار اثر استانی ارائه داده است.
وی با بیان این مطلب که باید هدایت تحصیلی در مدارس درست انجام گیرد، اظهار داشت: خانواده، اجتماع و مدرسه سه رکن اساسی برای تاثیرگذاری بر دانشآموز برای درست انجام شدن یک هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش قوچان عنوان کرد: تعلیم و تربیت یک کار آرام بوده نه شتابپذیر و شهرستان قوچان در بحثهوشمندسازی مدارس نسبت به شاخصهای استانی در مکان بالایی قرار دارد.
وی گفت: نزدیک به ۳۵ هزار دانشآموز در قوچان در حال تحصیل بوده و آموزش و پرورش قوچان به دنبال تربیت و پرورش انسانهای خلاق و ایدهپرداز است.