گزارش شرکت بازرسی کیفیت از خدمات آنلاین خودرو
تعمیر و سرویس فوری در محل با حدود ۳۶ درصد بیشترین جذابیت را در بین خدمات آنلاین خودرو در محل داراست. پس از آن تحویل بنزین در محل با ۲۶٪ و کارشناسی فنی خودرو در محل با ۲۰٪ نظرات قرار گرفته اند.
به گزارش ایلنا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، نتایج حاصل از نظرسنجی از مخاطبان، در خصوص جذابترین خدمات آنلاین خودرو، شاخصهای دارای اهمیت در انتخاب اپلیکیشن تعمیرات در محل خودرو، نحوه اطمینان از سلامت خودرو هنگام خرید و اصلی ترین معیار انتخاب کارشناس خودرو را منتشر کرد.
اگر کنار خیابان بنزین تمام کرده اید، اگرقبل از خروج از منزل خودروی شما استارت نمیزند، اگر خودروی شما سرویس دورهای نیاز دارد یا وقت چندانی برای بردن خودرو به کارواش ندارید، فقط کافیست درخواست خود را در اپلیکیشن خدمات خودرو ثبت کنید!
سهولت و دسترسی آسان و صرفه جویی در زمان شاید از مهمترین دلایل فراگیر شدن خدمات آنلاین در همه حوزهها باشد.
خدمات خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست.
طی چند سال گذشته با گسترش اینترنت و فراگیر شدن گوشیهای هوشمند در کشور استفاده از خدمات آنلاین خودرو و اپلیکیشنهای مرتبط با آن در حال گسترش است.
خدمات متنوع و کاربردی که مشتریان را از دریافت خدمات در تعمیرگاهها و نمایندگیها به سمت دریافت خدمات در محل سوق داده است.
با مرور ساده خدمات اپلیکیشنهای خدمات خودرو میتوان دریافت، گستره این خدمات نیز به سرعت در حال ساده سازی دریافت خدمات توسط مشتریان رفته است.
تعمیر فوری خودرو در محل، کارواش در محل، تعویض روغن در محل، کارشناسی کیفی خودرو در محل، تعویض قطعات خودرو در محل، پنچرگیری خودرو در محل از جمله معروفترین این خدمات هستند.
طی نظرسنجی از مجموع ۳۷۶ نفر از مخاطبان، نظرات مردم در خصوص جذابترین خدمات آنلاین خودرو، شاخص های دارای اهمیت در انتخاب اپلیکیشن تعمیرات در محل خودرو، نحوه اطمینان از سلامت خودرو هنگام خرید و اصلی ترین معیار انتخاب کارشناس خودرو پرسیده است.
جذابترین خدمات آنلاین خودرو کدامند؟
در این نظرسنجی از مخاطبین در مورد جذاب ترین خدمات خودرو در محل پرسیده شد.
تعمیر و سرویس فوری در محل با حدود ۳۶ درصد بیشترین جذابیت را در بین خدمات آنلاین خودرو در محل داراست.
پس از آن تحویل بنزین در محل با ۲۶٪ و کارشناسی فنی خودرو در محل با ۲۰٪ نظرات قرار گرفته اند.
و در نهایت ۱۸ درصد مخاطبین کارواش در محل را خدمت جذاب می دانند.
در صورتی که به چیدمان خدمات جذاب از نگاه مشتریان بنگریم تا حدودی از نیازهای اساسی تا نیازهای مشعوف ساز مرتب شده است.
چه شاخصی در انتخاب اپلیکیشن تعمیرات در محل خودرو برای مشتریان مهمتر است؟
در این نظرسنجی برای ۳۵ درصد مخاطبان اصل بودن و کیفیت قطعات مهمترین شاخص است، در درجه بعد حفظ امنیت و اطمینان به تعمیرکار با ۲۸٪ و شفاف بودن و تناسب قیمت با حدود ۲۶درصد مهمترین شاخص های مشتریان هستند.
سرعت رسیدن و زمان انجام کار در نظر ۱۰ درصد مخاطبان مهمترین شاخص انتخاب است.
از این روی می توان اصلی ترین دغدغه های مشتریان خدمات آنلاین را به ترتیب مشاهده کرد.
خدمات کارشناسی خودرو
به صورت سنتی هنگام خرید و فروش خودرو، برای آگاهی از سلامت خودرو و اطمینان خریدار، از نظر فنی و کارشناسی تعمیرکار آشنا یا تعمیرگاه بی طرف، افراد خبره مستقر در نمایشگاه ها و مراکز خرید و فروش خودرو استفاده شده است.
اما طی سال های اخیر برخی شرکت ها زمینه را برای ارسال درخواست آنلاین کارشناسی فنی خودرو فراهم نموده اند.
کارشناسی خودرو در محل هنگام خرید و فروش خودرو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که توسط کارشناس فنی خودرو با ابزار و تجهیزات قابل حمل برای ارزیابی سلامت فنی، رنگ و بدنه خودرو انجام می شود.
در ابتدا از مخاطبان در مورد چگونگی اطمینان یافتن از سلامت خودرو هنگام خرید خودرو پرسیده شده است سپس در مورد مهمترین شاخص در انتخاب کارشناس خودرو سوال شده است.
بر این اساس حدود ۳۵٪ پاسخ دهندگان مراجعه به تعمیرکار آشنا را روش مطمئن برای تشخیص سلامت خودرو هنگام خرید می دانند.
حدود ۳۱ درصد افراد مراجعه افراد مجرب در نمایشگاهها و مراکز خرید و فروش خودرو را راه مناسبی برای اطمینان از سلامت خودرو می دانند.
حدود ۲۱ درصد نیز تماس با شرکت های کارشناسی خودرو را راه حل مطمئن تشخیص داده اند و در انتها حدود ۱۳درصد افراد نیز معتقدند به اندازه کافی از فنی خودرو هنگام خرید و فروش آگاه هستند.
گارانتی صحت نتیجه کارشناسی با حدود ۴۰درصد نظرات مهمترین معیار انتخاب کارشناس خودرو برای مشتریان در این تحقیق است.
حدود ۳۴٪ برخورداری از تجهیزات لازم برای تست خودرو و ۲۱ درصد میزان اعتبار و قابل اعتماد بودن کارشناس را عامل انتخاب خود می دانند.
در نهایت حدود ۵ درصد نیز هزینه کارشناسی را اصلی ترین عامل انتخاب کارشناس خودرو میدانند.