خبرگزاری کار ایران

کارنامه درخشان «مرسل قالب» در ساخت ۵۰ بیمارستان

کارنامه درخشان «مرسل قالب» در ساخت ۵۰ بیمارستان
کد خبر : ۱۵۴۶۲۲۹

"مرسل قالب" طراح و سازنده قالب و تجهیزات بتن و انبوه ساز مسکن به روش صنعتی توانسته در طول حیات خود ساخت ۵۰ بیمارستان را به ثبت برساند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ شرکت "مرسل قالب" در سال ۱۳۶۳ با همکاری چند تن از بزرگان صنعت ساختمان و مجریان ساخت و سازهای بتنی شروع به کار کرد.این شرکت در گروه ابزار آلات ساختمانی، ماشین آلات ساختمانی و راه‌سازی و شاخه تامین ماشین آلات طبقه بندی شده است.

"مرسل قالب" به عنوان طراح و سازنده قالب، تجهیزات بتن و انبوه‌ساز مسکن به روش صنعتی، پروژه‌های ساختمانی، تجـاری، دانـشکده، مترو، اسکـله تاکنون با بیش از ششصد و پنجاه شرکت ساختمانی بالغ بر دوهزار پروژه عمرانی در سطح کـشور همکاری مستقیم داشته و با استفاده از محصولات این کارخانه نیز بیش از چهار هزار و هفتصد پروژه بصورت غیرمستقیم اجرا کرده است.

 پنجاه واحد بیمارستان، هشت پل ساخته شده به وسیله دستگاه شـاریـو، بیش از پانزده واحد هتل، بیش از هفتاد واحد کارخانه، بیش از سی مخزن آب، بیش از چهارصد پل جاده‌ای ، بیش از هفتاد پروژه تونل و دههـا مورد از صنـایع پالایـشگاهی و پتـروشیمی‌،کانال آب شهـری و تعدادی از پروژه‌های ساختمانی، اداری، تجـاری، دانـشکده، مترو، اسکـله، دیوار تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها بزرگترین پروژه عمرانی داخلی مرکز تفریحی تجاری خلیـج فارس شیراز و همچنین طراحی و ساخت قالب‌های مربوط به پروژه‌های منوریل و ساخت تیرهای دروازه‌ای (فاقد زیربندی) در بزرگراه صـدر و صادرات قالب به کشورهای ارمنستـان، قزاقستان، آذربایجان، قطر، امارات، ونزوئلا ،کویت و عراق از جمله فعالیت‌های شرکت مرسل قالب است.

از جمله محصولات این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قالب‌های لغزنده: مناسب برای ساخت سازه‌های عظیم بتنی و مرتفع و با مقطع دایره‌ای شکل به قطر متغیر مانند برج‌های خنک‌کننده و سیلوها است و هزینه‌های اجرا را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند. به طور کلی به چهار دسته قایم و افقی و رونده و پرنده تقسیم می‌شوند.

قالب‌های چوبی: در این محصول عنصر تشکیل دهنده قالب‌ها معمولا چوب و تخته چند لا است که بوسیله ی پایه‌های چوبی به هم متصل می‌شوند و فرم بتن ریزی لازم را بوجود می‌آورند. قالب‌های چوبی در قالب ­بندی فونداسیون در بسیاری موارد سبب صرفه اقتصادی و افزایش سرعت اجرا خواهد شد. همچنین سبک هستند و ضریب حرارتی کمی‌دارند.

قالب‌های پانلی: منظور از قالب پانلی استفاده از رویه‌های چوبی و فولادی و ... است که برای نگه داشتن آنها همانند سایر قالب بندی‌ها از اتصالات و پشت بندها و ... استفاده می‌شود.

قالب‌های فلزی: این محصول برای بتن ریزی، به صورت یک سازه سبک است که از ورق‌های فلزی لبه دار تشکیل شده ، به وسیله جوش یا پیچ و مهره به هم وصل می‌شوند و فرم سازه بتنی مورد نظر را بوجود می‌آورد، این نوع قالب استحکام بسیار بالایی برای سازه ی بتنی دارد و همچنین از چسبندگی بتن به سطح قالب ممانعت می‌کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز