خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنف شهربازی در گفتگو با ایلنا؛

تست‌های بی‌برنامه سازمان استاندارد شهربازی‌داران را کلافه کرده است

تست‌های بی‌برنامه سازمان استاندارد شهربازی‌داران را کلافه کرده است
کد خبر : ۱۵۴۴۶۶۶

مدیر شهربازی امید شرق، گفت: چرا با وجود نو بودن دستگاه‌های شهربازی باز هم هر سه ماه یکبار دستگاه‌ها را چک می‌کنند؟

ایلنا گزارش‌می‌دهد؛ شهربازی‌داران این روزها از بی‌برنامگی سازمان استاندارد شکایت دارند و دلیل این شکایتها هم تست‌های مکرر سازمان استاندارد آن هم از سوی شرکت‌های متفرقه است، شرکت‌هایی که قانون‌های عجیبی را اتخاذ کرده‌اند نظیر اجبار تست دستگاه نو پس از سه ماه فعالیت.

در این خصوص نظر یکی از مدیران صنعت شهربازی‌ را جویا شدیم و پس از آن نیز گفتگویی با نماینده ویژه رئیس‌جمهور داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

امید تقوایی، فعال صنف شهربازی و مدیر شهربازی امید شرق در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه آزمونهای مخرب از سوی شرکت‌های مختلف زیر نظر سازمان استاندارد انجام می‌شود اظهار کرد: چالش‌های زیادی برای شهربازی‌ها بوجود آمده است، این در حالی است که در کل دنیا زمانیکه دستگاهی نو تهیه می‌شود پس از پنج سال به سازمان استاندارد مربوطه معرفی و سازمان مربوطه اعلام می‌کند که این دستگاه با چه آسیب‌هایی مواجه شده‌است.

او افزود: مشکلی که در شرکت‌های استاندارد وجود دارد این است که پس از خرید دستگاه‌ شهربازی در کوتاه‌ترین زمان (حدود سه ماه) از طرف بازرسی‌های استاندارد دستگاهها را تحت آزمون‌های مختلف قرار می‌دهند که این مدل از بازرسی صحیح نیست، البته نه بابت ایمن‌سازی از این جهت که دستگاهها هنوز نو هستند.

لزوم یکسان‌سازی شرکت‌های زیر نظر سازمان استاندارد

این فعال صنعت شهربازی با بیان اینکه آزمون‌های مختلف و "ام بی‌تی‌ها" به شکلی جدی صنف شهربازی‌داران را دچار چالش کرده‌ است گفت: شرکت‌ها به صورت انحصاری هزینه‌های متفاوتی را برای تست‌های مخرب اعلام می‌کنند.

تقوایی بیان کرد: از سازمان استاندارد تقاضا داریم که این شرکت‌ها را یکسان‌سازی کنند، به عبارتی یک شرکت اعلام نکند هزینه تست دو میلیون شده و شرکت دیگر هشت میلیون تومان و شرکت دیگر بگوید این هزینه ۱۲میلیون تومان شده است.

او افزود: از مشکلات دیگر انحصاری بودن این شرکت‌هاست، به خصوص شهر تهران که حداقل دارای ۸۰۰ شهربازی است و این اقدامات مواضع بسیاری از افراد سرمایه‌گذار را دچار چالش کرده است.

دریافت هزینه برای آزمون‌های کیفی صنف شهربازی‌داران صحیح نیست

این فعال صنف شهربازی در پاسخ به این پرسش که این مشکلات ازچه زمانی آغاز شده است گفت: از چهار سال پیش با این مشکلات مواجه شده‌ایم، البته در انجمن شهربازی‌‌داران رسیدگی‌ها انجام می‌شود و بسیار هم پیگیری می‌کنند.

تقوایی افزود: بازرسی‌های بی‌مورد، روز به روز گسترش پیدا کرده و نگاه سازمان استاندارد به تدریج به این موضوع کمرنگ‌ شده است.

او در پاسخ به این پرسش که حضور این شرکت‌ها در بحث ایمنی تا چه اندازه موفق بوده است گفت: در بحث ایمنی از زمانهای گذشته استاندارد وجود داشته و فعالیت‌ها انجام می‌گرفته و ارتباطی با موضوع ایمنی ندارد.

تقوایی افزود: صنف شهربازی با این موضوع مشکلی ندارد اما با بحث انحصاری بودن شرکت‌ها مشکل دارد و از اداره استاندارد تقاضا داریم به این مشکلات رسیدگی کند زیرا سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شهربازی‌ها را دچار چالش می‌کند.

سوء استفاده شرکت‌ها از نظارت ناکافی سازمان استاندارد

مدیر شهربازی  امید شرق در پاسخ به لین پرسش که قانون سازمان ملی استاندارد چگونه نوشته شده است؟ گفت: دراساسنامه‌های استاندارد کل کشور درج شده است که حتما آزمون مخرب و ام بی تی انجام شود و مشاوران و کارشناسان این اقدام را صلاح دانستند و درآیین‌نامه و اساسنامه شهربازی‌داران به ثبت رسیده است.

تقوایی ادامه‌داد: این اقدام در حال انجام است اما موضوع اصلی این است که این کار در حال حاضر به صورت سلیقه‌ا‌یی رخ می‌دهد و ما می‌خواهیم صدایمان به مقامات بالا برسد.

او گفت: در آیین نامه مدت زمان بازرسی نیامده و تنها بازدید سالانه درج شده‌است. از دو الی سه سال اخیر اعلام شده که آزمون‌ها باید دربازه زمانی سه ماهه انجام شود و این موضوع شهربازی‌داران را دارای مشکل کرده‌است.

مدیر شهربازی امید شرق ادامه داد: به این دلیل که اداره کل استاندارد در مورد این شرکت‌ها رسیدگی لازم را انجام نداده و باعث سوء استفاده شرکت‌ها از این موضوع شده است که آسیب‌های زیادی را متوجه سرمایه گذاران کرده است.

 حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص گفت: هنوز شکایتی از شهربازی‌داران به اطلاع این سازمان نرسیده و اطلاعاتی در این مورد نداریم.

او افزود: باید اطلاعات جامع و کامل باشد تا با استفاده از مفاد قانونی و بررسی عملکرد سازمان استاندارد مشخص شود که آیا این سازمان مرتکب خطایی شده است یا خیر.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در سازمان‌های اجرایی گفت: شهربازی‌داران می‌توانند درباره آزمون‌های سه ماهه شرکت‌های تابعه اداره استاندارد به قسمت بازرسی سازمان استاندارد، رئیس سازمان استاندارد مراجعه کنند و در صورت تمایل شکایت خود را با ما مطرح کنند که پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز