خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعت شهربازی در گفتگو با ایلنا:

مرجع مشخصی برای نرخ‌گذاریهای شهربازی‌ها وجود ندارد

مرجع مشخصی برای نرخ‌گذاریهای شهربازی‌ها وجود ندارد
کد خبر : ۱۵۳۶۳۳۰

یک فعال صنعت شهربازی، گفت: تا زمانی که شهربازی‌ها دارای اتحادیه رسمی نشوند، اتحادیه‌های مختلف و حتی سازمان تعزیرات برای این صنف تعیین تکلیف می‌کنند.

ناصر سرلک، فعال صنعت شهربازی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: هر چند به مدت ۲۰ سال است که در این صنعت فعالیت می‌کنیم، اما این صنف از نظر اقتصادی و حتی برای سرمایه‌گذاری اصلا مناسب نیست و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم این صنعت اصلا مقرون به صرفه هم نیست.

او با بیان اینکه این صنعت با چالش‌های گوناگونی روبروست افزود: بجز مشکلاتی که در بخش واردات دستگاه‌ها، قطعات و اسباب بازیها بوجود آمده است، هزینه‌های جانبی از جمله اداره استاندارد و تعزیرات نیز برای ما چالش برانگیز شده است.

عدم ثبت سفارش واردات دستگاه‌های شهربازی

این فعال صنعت شهربازی گفت: به صورت کلی تاسیس و فعالیت در صنف شهربازی فاقد توجیه اقتصادی است و سرمایه زیادی هم می‌طلبد، این در حالی است که درآمد ناچیزی نصیب فعالان این صنف می‌شود.

سرلک با بیان‌اینکه‌ اگر مالک‌های شهربازی سرمایه خود را در بانکها بگذارند بدون هیچ دغدغه‌ای سود بیشتری عایدشان می‌شود، ادامه داد: ضرورت دارد تا برای شهربازی‌ها یارانه‌هایی نیز از سوی دولت در نظر گرفته شود.

او افزود: در کنار این موضوع در حال حاضر ثبت سفارشی هم برای دستگاه‌های وارداتی انجام نمی‌شود، و واردات اسباب بازیها و برخی از دستگاه‌ها نیز ممنوع شده است و تولیدات داخلی نیز کیفیت لازم را ندارند.

الزام بر تشکیل اتحادیه شهربازی کشوری

این فعال صنعت شهربازی در کشور گفت: اگر تلاش‌های ریاست انجمن نبود، کماکان شهربازی‌ها و شهربازی‌داران بی هویت صنفی و بدون متولی باقی می‌ماندند.

سرلک در پاسخ به این پرسش که اگر اتحادیه‌ای شکل بگیرد، چه تاثیری بر صنف شما خواهد گذاشت گفت: در صورت شکل‌گیری اتحادیه، ایمنی و رسیدگی های فنی دقیق‌تری به عمل خواهد آمد.

او گفت: متاسفانه انجمنها زیرمجموعه بخش خصوصی و مردم نهاد هستند که مورد قبول بسیاری از ارگان‌های دولتی هم نیستند، اما زمانی‌ که به اتحادیه ارتقاء پیدا کنیم، در واقع حالت قانونی و رسمی‌تری پیدا خواهیم کرد.

 مرجع مشخصی برای نرخ‌گذاریها در شهربازی‌ها وجود ندارد

این فعال صنعت شهربازی در کشور با اشاره به اینکه مرجع مشخصی برای نرخ‌گذاری شهربازی‌ها وجود ندارد، ادامه داد: کار به جائی رسیده است که حتی نماینده تعزیرات هم اعلام می‌کند که قیمت‌گذاری دستگاه‌های شهربازی بر عهده این سازمان است.

سرلک افزود: در کنار این موضوع گاهی با شکایت یک شخص از شهربازی، سازمان تعزیرات بدون توجه به صحبت‌‎های ما، شهربازی‌ها را جریمه‌های میلیونی می‌کند این در حالی است که اگر یک مرجع رسمی وجود داشته باشد همانند یک اتحادیه‌، تمام مشکلات این مجموعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز