خبرگزاری کار ایران

وقتی رسانه مهمان، مغرض می‌شود

جوابیه انجمن ملی صنایع لوازم خانگی به خبر منتشر شده در خبرگزاری برنا

جوابیه انجمن ملی صنایع لوازم خانگی به خبر منتشر شده در خبرگزاری برنا
کد خبر : ۱۵۲۵۱۷۳

در پی انتشار خبری با عنوان «علت غیبت تولیدکنندگان اصلی لوازم خانگی در نمایشگاه امسال» در خبرگزاری «برنا»، انجمن ملی صنایع لوازم خانگی توضیحاتی پیرامون سخنان مصاحبه شونده در خصوص ادعای غیبت 80 درصدی شرکت‌های لوازم خانگی در نمایشگاه بیست و چهارم لوازم خانگی که در تاریخ 19 تا 22 مرداد برگزار شد، ارائه کرد.

ایلنا، این انجمن در پاسخ به ادعای عدم حضور برندهای مطرح صنعت لوازم خانگی به مساحت بیش از 22 هزار متر مربعی  و حضور بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی تولید کننده لوازم خانگی در نمایشگاه هامکس 2024 اشاره داشته و مستندات آن را نیز در صورت لزوم در اختیار مراجع ذیصلاح قرار خواهد داد.

در نمایشگاه بیست و چهارم صنایع لوازم خانگی باید به برگزاری رویدادهای مهمی چون «رویداد رونمایی از محصولات جدید 7 شرکت دانش بنیان» با حضور مقامات عالی وزارت صمت و «همایش فرصت‌های تولید و صادراتی لوازم خانگی ایران با حضور هیات‌های تجاری» و برگزاری «نشست تخصصی آینده نگاری راهبردی صنعت لوازم خانگی ایران» با حضور محققان ایرانی نیز پرداخت که بعید است از نگاه خبرنگار برنا که اتفاقا مهمان انجمن در این نمایشگاه بود به دور مانده باشد.

با استناد به خبر برنا، مصاحبه شونده در سخنان خود به عدم حضور گروه‌های تجاری خارجی در نمایشگاه صنایع لوازم خانگی پرداخته و ادعا داشته « امسال شاهد کم رمق‌ترین نمایشگاه لوازم خانگی بودیم » این در حالی است که در دومین روز از برگزاری این رویداد بزرگ بین‌المللی همایشی در هتل اسپیناس پالاس به همت انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران تحت عنوان «معرفی فرصت‌های تولید لوازم خانگی در ایران» با حضور بیش از 13 هیات تجاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیایی و آفریقایی برگزار شد که در این مراسم لوح سپاس همراهی در گسترش همکاری‌های اقتصادی انجمن با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عراق به مهندس هاشمی دبیر این مجموعه اهدا شد که مستندات ان نیز در اختیار است.

مصاحبه شونده در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف برگزاری نمایشگاه اشاره کرده که محقق نشده است. این در صورتی‌است که انجمن صنایع لوازم خانگی ایران 23 دوره برگزاری موفق نمایشگاه صنایع لوازم خانگی را در کارنامه درخشان خود دارد و تاکنون روابط تجاری زیادی از مجرای این انجمن شکل گرفته است و هیچ یک از انجیوهای صنعتی نیز در ان دخیل نبوده‌اند.

در ادامه این مصاحبه او به موضوع شرکت و یا پیمانکاری که نمایشگاه را برگزار می‌کند سابقه تاسیس شرکت را به رخ کشیده و سرمایه ثبتی آن را هدف قرار می‌دهد وعدم حضو بزرگان صنعت را این شرکت می‌داند اما به این مهم نمی‌پردازد که مصوبه ممنوعیت برگزاری نمایشگاه از سوی انجمن‌ها تنها در یکی دو سال اخیر ابلاغ و در آن اشاره‌ای به سابقه شرکت برگزار کننده نشده است، به این گونه است که برخی فرمایشات ایشان برپایه مستندات استوارنیست.

مصاحبه شونده با زیر سوال بردن نقش سازمان توسعه تجارت در عدم موفقیت صادرات لوازم خانگی از مسیر نمایشگاه به این مهم اشاره ندارد که 17 کشور جهان هیات تجاری خود را برای بازدید از نمایشگاه هامکس 2024 به ایران اعزام داشته‌اند و بالغ بر 53 نفر از تجاربلندپایه کشورهای روسیه، اتیوپی، الجزایر، عراق، عمان و امارات که اتفاقا به قصد خرید تولیدات ایرانی اقدام به بازدید ازبیست‌وچهارمین نمایشگاه صنایع لوازم خانگی کردند در هامکس 2024 حضور داشتند.

وی اما از این نکته نیز در فرمایشات خود غافل بوده‌اند که 22 شرکت قطعه ساز چینی علاوه بر مشارکت در نمایشگاه هامکس بیست‌وچهارم اقدام به مذاکره با همتایان ایرانی خود برای تعمیق همکاری کردند. اما عدم حضور برخی از برندهای مطرح ایرانی بعضا به دلیل آماده نبودن محصول جدید برای رونمایی و نبود استراتژی شرکت در نمایشگاه هامکس 24 بوده و برخی نیز اساسا از ابتدای شکل‌گیری در نمایشگاه حضور پیدا نکرده‌اند که مستندات آن نیز در دسترس همگان است.

تغییر تاریخ نمایشگاه از آبان و آذرماه به گرم‌ترین فصل و ماه سال و کمبود برق و نزدیکی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف لوازم خانگی در برخی شهرهای بزرگ و تفکیک دو نمایشگاه انرژی‌برها و غیرانرژی‌برها به عنوان چند فاکتور تاثیرگذاردر کاهش مخاطب نیز در داوری این مصاحبه شنونده و در قضاوت این نمایشگاه ابدا مورد توجه قرار نگرفته است که جا دارد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

او که مشخص است به نمایشگاه بیست‌وچهارم لوازم خانگی گام نگذاشته ادعا دارد که کیفیت تولیدات لوازم خانگی ما با برند‌های درجه ۲ دنیا برابر است، این درحالی است که محصولات داخلی به اذعان بازدید کنندگان داخلی و خارجی در با کیفیتی عالی و بعضا همتراز با تولیدات جهانی به مخاطبان عرضه شد.

مصاحبه شونده به این نکته نیز پرداخته که امسال شاهد کم رمق‌ترین نمایشگاه لوازم خانگی بوده و در نهایت با عدم حضور بزرگان این صنعت بیش از 10 هزار متر از فضای نمایشگاه بدون خریدار بوده است اما به این مهم اشاره ندارد که از نمایشگاه پرمخاطب 23 هزار متری چگونه می‌شود که 10 هزار مترمربع آن خالی از متقاضی باشد!!!!؟؟؟

با توجه به حضور نماینده خبرگزاری مذکور به میزبانی انجمن ملی صنایع لوازم خانگی در نمایشگاه صنایع لوازم خانگی ایران و اشراف ایشان به نحوه برگزاری انتظار می‌رفت با حفظ امانت‌داری و رعایت اخلاق حرفه‌ای به این مهم با نگاهی صادقانه بپردازد.

وفاق ملی یکی از ضرورت‌های حتمی جامعه است که در مواجهه با تهدیدات بیرونی و چالش‌های درونی بهترین راهکاری است که می‌توان اتخاذ نمود. واژه «وفاق ملی» که امروزه از آن یاد می کنیم به معنی «وحدت» و «یکپارچگی» ملی است و نباید آن را با «یکدستی» و «یکسانی» معادل دانست؛ یعنی «وفاق ملی» را باید در کنار پذیرش اصل اختلاف در جامعه معنا کرد و وجود وفاق را مستلزم قبول اصل اختلاف در جامعه دانست. اینکه به دلایل مختلف تلاش در تضعیف و یا تخریب یک رویداد ملی بکوشیم قطعا اب بر آسیای دشمن ریختن و منافی با حفظ اصول کلی شعار سال خواهد بود.

در فضای وحدت و وفاق ملی جامعه در صورتی می‌تواند به وفاق ملی برسد که از «بهره‌مندی عادلانه و منصفانه» قدرت، ثروت و منزلت  و همگرایی به‌رغم اختلاف نظرات برخوردار باشد و طرح اینگونه مطالب تنها به تخریب این فضا دامن خواهد زد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز