خبرگزاری کار ایران

قائم مقام هلدینگ همتا صنعت در گفتگو با ایلنا:

محصولات بلانتون را گران نخرید +فیلم

محصولات بلانتون را گران نخرید +فیلم
کد خبر : ۱۵۰۶۹۰۰

محصولات بلانتون را گران نخرید

عباس ابهری، قائم مقام هلدینگ همتا صنعت گفت: نرخ محصولات بلانتون در تمامی نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های رسمی بلانتون یکسان است. لذا تاکید می‌کنیم که محصولات بلانتون را گران نخرید. با مراجعه به سایت و یا نمایندگی‌ها می‌توانید با نرخ ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها، تولیدات بلانتون را خریداری کنید.

به گزارش ایلنا، "میلیاردها تومان ضرر، ماحصل سیاست‌های آقایانی بود که بلانتون را برای روزهای متوالی به تعطیلی اجباری کشاندند." این بخشی از سخنان عباس ابهری، قائم مقام هلدینگ همتا صنعت است که در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد. ابهری با اشاره به مشکلات ارزی شب عید ابراز داشت: "مشکلات تخصیص ارز از شب عید دامان ما را گرفت و منجر شد به هدف نهایی خود در امر تولید نائل نشویم." با این اوصاف ضمن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این رویه که به گفته‌ی ابهری نوعی گروکشی بود، ختم به خیر شد. در این گفت‌وگو با گروکشی عجیب مسئولان وقت در قبال بلانتون آشنا خواهید شد.

آغاز سال ۱۴۰۳ با مشکلاتی عجیب برای بلانتون همراه بود. در این مورد توضیح می‌دهید؟

قبل از هر چیز لازم می‌دانم به آقای دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب تبریک عرض کنم. مدیریت هلدینگ همتا صنعت این انتخاب را به فال نیک می‌گیرد و از این رخداد بزرگ و شایسته، استقبال خواهد کرد. با توجه به انتخاب شایسته‌ای که از سوی مردم فهیم کشورمان صورت گرفت، ما بسیار امیدوار هستیم طی چهار سال پیش‌رو ضمن شناسایی ریشه‌ی بحران در بخش صنعت و تولید کشور، یکایک این مشکلات حل و فصل شوند. بدون شک دولت چهاردهم با پشتوانه‌ی قوی که از سوی مردم کسب کرده، خواهد توانست آینده‌ای که در شان ملت عزیز ایران است را رقم بزند.

اما در مورد مشکلاتی که در سوالتان به آن اشاره داشتید باید بگویم که  متاسفانه سال ۱۴۰۳ از همان ابتدا با شرایط ناگواری برای شرکت آغاز شد. اولین معضل در این سال به تخصیص ارز باز می‌گشت. در اول سال متوجه شدیم که باید میزان تولید و پیش بینی مقدار آمار تولیدی را در سامانه‌ی مربوطه ثبت می‌کردیم. در این شرایط متاسفانه امکانات و اختیاراتی که باید برای تولید انجام می‌دادیم محقق نشد. بازار در این شرایط به سبب آغاز سال جدید و همچنین ماه مبارک رمضان از رونق کافی برخوردار نبود. لذا فروش لوازم خانگی کم‌وبیش با رکود مواجه بود.

علی رغم همه این مشکلات، مجموعه‌ی همتاصنعت طبق استراتژی‌هایی که در روند فروش محصولات ایجاد کرده بود، توانست از این بحران با آسودگی خیال عبور کند. امروز  می‌توانیم ادعا کنیم که در شرایطی مطلوب قرار داریم؛ آنچنانکه توانسته‌ایم بخش مهمی از برنامه تولید خود را محقق سازیم. هر چند که مشکلات تخصیص ارز از شب عید که دامان ما را گرفت، منجر شد به هدف نهایی خود در امر تولید نائل نشویم.

در آن برهه از زمان وضعیت طوری بود که حتی نمی‌توانستیم کدهای ۸ رقمی ثبت سفارش را از سامانه دریافت کنیم. این موضوع منجر می‌شد تا ارز مورد نیاز هلدینگ را نتوانیم تامین  کنیم. به اعتقاد ما رخدادهای اول سال به نوعی گروکشی بود. این رفتار به نظر من در سیستم صنعت غیرحرفه‌ای بود. طی آن رخداد، بسیاری از واحدها صدمه دیدند. هنوز هم به دلیل این رفتار بسیاری از واحدها ضرر می‌دهند.

با توجه به مشکلاتی که سد راه شما شد، دست به چه اقداماتی زدید؟

در سه ماه اول علی رغم برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ بودیم، مقداری کاهش تولید اتفاق افتاد. در اقلام خرده ریز، این کاهش تولید کاملا مشهود بود. طوری که مجبور شدیم کارخانه را وارد تعطیلات تابستانی شدیم. طی این تعطیلی اجباری حدود ۱۲۰ نفر از کارگران را ضمن پراخت حقوق به تعطیلات اجباری فرستادیم و کل کارخانه خط تولید را تعطیل کردیم.

البته سالیانه به صورت برنامه‌ریزی شده، برای کارکنان خود تعطیلاتی در نظر داریم. اما امسال به دلیل فقدان تولید، زودتر از موعد مقرر مجبور شدیم به تعطیلات تابستانی برویم. این تعطیلات هر چند که ده روز بود، ولی زیان چشمگیری را به هلدینگ وارد کرد. پیشتر در زمان مشابه، بیش از ده هزار کالا تولید می‌کردیم. اما امسال مشکلات ارزی مانع از این مهم شد. به همین جهت در بازار نتوانسته‌ایم سفارشات موجود را تامین کنیم. مشتریان ما نیز از این بابت دچار خسارت شده‌اند؛ خسارتی که هلدینگ همتا صنعت کوچکترین نقشی در آن نداشته است.

ریشه‌ی این مشکلات به مدیریتی باز می‌گردد که مانع از ثبت سفارش ما شد. ما ثبت سفارش خود را به موقع انجام دادیم. از طرفی کالای مورد نیاز و درخواستی نیز به گمرک رسیده بود. با این وصف ثبت سفارش آنرا صادر نکرده بودند. در این شرایط نمی‌توانستیم کالای مورد نیاز خود را ترخیص کنیم. گمرک و وزارت‌ صمت عامل این مشکلات و ضرر و زیان ما شدند. آنها باید به مردم جواب بدهند. میلیاردها تومان ضرر، ماحصل سیاست‌های آقایانی بود که بلانتون را برای روزهای متوالی به تعطیلی اجباری کشاند.

اشاره به مجموعه مشکلاتی داشتید که ناخواسته دامان بلانتون را گرفت. در ادامه از برنامه‌ریزی‌هایی صحبت کردید تا اثرات این مشکلات را کاهش دهید. اکنون اوضاع هلدینگ چطور است؟

 با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که پرسنل و مدیران همتا صنعت داشتند، جهش قابل توجهی در مجموعه بلانتون داشته‌ایم. البته این تلاش‌های شبانه‌روزی از سال‌ها قبل آغاز شده بود که نتیجه‌ی آنرا توانستیم در نمایشگاه لوازم خانگی سال گذشته ببینیم.

بعد از نمایشگاه سال گذشته، روز به روز به متقاضیان اخذ نمایندگی جهت فروش محصولات بلانتون اضافه شده است. افزایش تعداد نماینده‌های فروش و درخواست برای باز شدن کد نمایندگیِ فروش در سیستم فروشگاه، نشان از این داشت که مخاطب نهایی ما از محصولات بلانتون رضایت دارند و تولیدات بلانتون را به عنوان کالاهای با دوام و با کیفیت می‌پسندند. به همین جهت اقبال بیشتری نسبت به دیگر برندها برای خودمان ایجاد کرده‌ایم.

در فروش چه کالاهایی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اید؟

 می‌توان ادعا کرد که اعتماد حاصله، در قبال همه‌ی کالاهای ما صورت گرفته است و صرفا مختص به یک تولیدی خاص نیست. در حال حاضر هم در شوینده‌ها و هم در یخچال فریزرها مخاطبان خوبی داریم و سفارش‌گذاری‌های چشمگیری در واحد فروش صورت می‌گیرد. تقریبا وقتی اوردرهای شرکت را نگاه می‌کنیم در همه‌ی محصولات سفارش داریم. دلیل این مساله بدون هیچ تعارفی به دقت ما در تولید محصولات با کیفیت باز می‌گردد. بلانتون نیاز مشتری را به خوبی می‌شناسد و بر اساس این نیاز، تولیدات با کیفیتی را روانه بازار می‌کند.

می‌توانیم بگوییم که تولیدات ما در مقایسه با تولیدات خارجی به لحاظ کیفیت، چیزی کم ندارد و به اندازه محصولات خارجی، کالاهای ما نیز دارای کیفیت رقابتی است.

اکنون برخی از فروشگاه‌های لوازم خانگی در کشور وجود دارند که می‌توانند منافع و یا حتی مضراتی برای فروش شما داشته باشند. آیا این فروشگاه‌ها(مال‌ها) که بسیار هم مشهور هستند برای شما منفعتی داشته‌اند؟ در حال حاضر برخی از بازاریان می‌گویند این مال‌ها بازار فروش‌شان را کاهش داده‌ است. وضعیت شما چطور است؛ آیا از مال‌ها استقبال می‌کنید؟

ما به عنوان تولیدکننده‌ی لوازم خانگی در حال بهره‌مندی از این کانال‌ها هستیم. بلانتون هم سیستم فروش سنتی را دارد و هم با فروشگاه ها و مال‌های بزرگ ارتباط دارد. در حقیقت سیاست هلدینگ این است که از شرایط جدید استقبال شود. دنیای امروز دنیای تکنولوژی و همکاری و مشارکت است. فکر می‌کنم نقشی که این مال‌ها و سراهای عرضه لوازم خانگی و دیگر کالاها دارند، نقش مهم و چشمگیری قلمداد می‌شود. این دیگر به نوع رویکردی باز می‌گردد که سیستم بازاری نوین و سنتی دارد. ما از حضور مال‌ها استقبال کرده‌ایم.

امروز در هر کجای دنیا کالاها در مال‌های بزرگ و به صورت متمرکز عرضه می‌شوند. در روسیه و اروپا و آمریکا و ... چنین روندی حکم‌فرماست. پیشنهاد من این است که اولا برای اینکه انحصاری ایجاد نشود و همچنین در تبلیغات صورت گرفته، خلاف‌ واقع‌گویی رخ ندهد، باید نظارت‌های بیشتری صورت بگیرد.

مجموعه‌ مال‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالا را با قیمیت مشخصی از کارخانه‌ها خریداری می‌کنند. قاعدتا طی این خرید کلی، از امتیازات خاصی نیز بهره خواهند برد. اما در کیفیت عرضه نهایی، میزان سرمایه‌ی آن مجموعه و همچنین توان مالی و سرمایه‌ای است که بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

این شعار که امسال بخر اما سال بعد هزینه‌اش را بدهید، مطمئنا کار حساب شده‌ای است که در قیمت نهایی لحاظ خواهد کرد. برای بقاء و ادامه‌ی فعالیت این فروشگاه‌ها، باید به این فروشگاه‌ها به طور مستمر نظارت کرد تا این فروشگاه‌ها بتوانند کار خود را ادامه دهند.

همانطور که می‌دانید با توجه به نرخ تورم، قیمت لوازم خانگی سر به فلک کشیده است. اوضاع بلانتون چگونه است؟

بله؛ بنده توصیه می‌کنم مشتریان برای اطلاع از نرخ خرید محصولات بلانتون به سایت این شرکت مراجعه کنند. کالاهای تولیدی بلانتون را گران نخرید؛ چراکه نرخ فروش تولیدات ما در سراسر کشور یکسان است. البته اگر این کالاها را از فروشگاه‌های بلانتون تهیه کنند؛ نه فروشگاه‌های دیگر.

نرخ محصولات ما در تمام نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های رسمی بلانتون یکسان است. لذا تاکید می‌کنیم که محصولات بلانتون را گران نخرید. با مراجعه به سایت و یا نمایندگی‌ها می‌توانید با نرخ ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها، تولیدات بلانتون را خریداری کنید.

این موضوع را هم تاکید می‌کنیم که ما جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که همچنان محصولات خود را به طور واقعی به قیمت سال قبل عرضه می‌کنیم.

به عنوان سوال آخر از برنامه‌های شرکت برای صادرات بگویید.

ما نقشه‌های مربوط به احداث کارخانه‌ای که قرار است در روسیه به عنوان بخش صادراتی اتفاق افتد را برای شریک روسی خود ارسال کرده‌ایم. به زودی احداث کارخانه در روسیه با سرمایه‌گذاری طرف خارجی نیز آغاز خواهد شد. در حوزه‌ی خلیج فارس نیز اقداماتی انجام شده است. مطالعات خوبی صورت گرفته است تا به اهداف از پیش تعیین شده خود برسیم. دیتاهای فنی از باب پاس کردن استاندادرهای اجباری در حال نهایی شدن هستند که امیدوارم تا اواسط مردادماه تمام نمونه‌ها و استانداردهای لازم، مطابق با حوزه‌ی خلیج فارس انجام شود و امیدواریم  پس از تایید این کشورها می‌توانیم وارد عرصه‌ی صادرات به این کشورها شویم.      

 

حجم ویدیو: ۱۰۸.۲۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز