خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی خبر داد:

افزایش ۵ درصدی ورود مسافران خارجی/ نرخ هتل ها تغییری نداشته اند

افزایش ۵ درصدی ورود مسافران خارجی/ نرخ هتل ها تغییری نداشته اند
کد خبر : ۱۵۰۶۷۳۶

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی گفت: در بخش هتل‌های مهم و مهمان ‍پذیرهادر خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی لحاظ نشده است و قیمت ها همچنان مربوط به سال ۱۴۰۲ است.میزان مهمان های خارجی آستان قدس رضوی به نسبت سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با تغییر تعداد مسافران نسبت به سال گذشته اظهار داشت: در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها نسبت به سال گذشته حدود ده درصد افزایش مسافر داشته ایم و امیدواریم با بهبود وضعیت پرواز ها و مسافرت های ریلی و جاده ای امکانات بیشتری برای سفرهای اقتصادی و ارزان برای مشافران فراهم شود. 

امسال افزایش قیمتی نداشتیم

وی در خصوص تغییرات قیمتی نیز عنوان کرد: در بخش هتل‌های مهم و مهمان ‍پذیرهادر خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی لحاظ نشده است و قیمت ها همچنان مربوط به سال ۱۴۰۲ است، بعلاوه اینکه ما در آینده طرح های وی‍‍ژه ای برای جذب زائر در نظر داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد. همچنین میزان مهمان های خارجی آستان قدس رضوی به نسبت سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

مادرشاهیان همچنین اضافه کرد: در رینگ یک که محدوده ی حرم در آن قرار دارد بین  ۸۵ تا ۹۰ درصد هتل ها در این منطقه واقع شده اند و در رینگ دو که فاصله ی آن از حرم بیشتر می شود  بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از هتل ها در این رینگ قرار گرفته اند.

بیش از ۵۰ درصد هتل های کشور در خراسان رضوی است

وی افزود: مهمترین مساله این است که تمامی هتل ها و مهمان پذیرها ی ما آماده ی پذیرایی از مهمان‌ ها زائرین و هستند، همگی مشغول فعالیتند تا بتوانند خدمت رسانی خوبی به زائرین داشته باشند، البته بیش از ۵۰ درصد هتل های کشور در خراسان رضوی قرار دارند و افرادی که جهت زیارت به این شهر می آیند می بایست با  خدمات مناسبی را دریافت کند.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در ادامه گفت: یکی از موارد مهمی که در سال۱۴۰۳ در دست انجام است بحث مربوط به استاندارد سازی بیش از ۹۵ درصد  هتل ها است که  یکی از دستاوردهای بسیار  مهم ماست و تمامی این هزینه ها توسط بخش خصوصی انجام شده است و هر واحد هم استاندارد سازی خود را به عهده گرفته است و امیدواریم که در آینده دولت با دادن وام های با بهره ی پائین تمامی هتل های سراسر کشور را جهت استاندارد سازی حمایت  کند.

 مادرشاهیان در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در جهت جذب گردشگر انجام داده اید گفت: یکی از اقداماتی که انجام شده همان بحث استاندارد سازی هتل ها  است به این معنی که هر هتل متناسب با ستاره ای که گرفته است به زائر خدمت رسانی کند، در بخش دوم  نیز ما در تلاشیم تا با عدم افزایش قیمت‌ها به جذب زائران کمک کنیم.

الزام بر افزایش پروازها به مشهد

وی گفت: تنها کمبودی که در حال حاضر وجود دارد، در رابطه با پروازها و ایر لاین ها است و ما از تمامی ارگان ها  تقاضا داریم تا نگاه ویژه ای به این مساله داشته باشند و قیمت بلیط های مسافرتی خراسان رضوی را به جهت زیارتی بودن ویژه ارزیابی کنند و تصمیمات به گونه ای باشد تا نرخ بلیط هواپیما برای این بخش از کشور با سایر نقاط کشور متفاوت باشد.

مادرشاهیان در ارتباط تعداد بنگاههای فعال در این حوزه گفت: تعداد موسسات گردشگری مرتبط با خدمات اقامتی و مسافرتی حدود ۳۵۰۰۰ بنگاه بطور مستقیم است و ۱۸۰ شغل نیز وابسته به حضور زائران هستند. 

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی همچنین در ارتباط با چالش هایی که در این مسیر وجود دارد افزود: با توجه به اینکه زائر انتظار خدمت رسانی با قیمتی مناسب دارد واحدهای اقامتی با دو چالش روبرو هستند از یک طرف با افزایش تعرفه های انرژی قیمت ها افزایش پیدا می کند که انتظار می رود برای واحد های اقامتی تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شود و از سوی دیگر دولت باید با پرداخت وام هایی با سود پائین به واحدهای اقامتی آنها را در جهت استاندارد سازی و خدمت رسانی بهتر تشویق کند.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز