خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به خبرنگار ایلنا اعلام کرد:

قرارداد صادراتی 65 میلیون دلاری شرکت‌های لوازم خانگی در نمایشگاه هامکس سال گذشته/ نمایشگاه امسال متفاوت و در 3 کانسپت جدید برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۹۰۰

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، با اشاره به برگزاری 22 دوره نمایشگاه لوازم خانگی (HAMEX) در کشور و پیامدهای مثبت آن، در پاسخ به خبرنگار ایلنا از قرارداد 65 میلیون دلاری شرکت‌های لوازم خانگی در نمایشگاه هامکس 2022 خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس هاشمی، در نشست خبری تبیین و تشریح برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ایران(HAMEX2023)، در نمایشگاه امسال که با حضور قطعی 267 شرکت داخلی، 12 نمایندگی خارجی و حضور مستقیم 17 شرکت خارجی در کلاس A+ برگزار می‌شود، برترین توانمندی‌های صنعت لوازم خانگی کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: البته فضای نمایشگاهی به دلیل همزمانی با نمایشگاه فرش به 20 هزار و 700 متر کاهش یافته اما کمیت برگزاری را ارتقا داده‌ایم. همچنین به دلیل ممنوعیت ورود کالاهای نهایی لوازم خانگی به کشور، سعی کرده‌ایم سیستم شبکه تامین قطعات را با حضور شرکت‌های خارجی ارتقا دهیم.

هاشمی انجمن صنایع لوازم خانگی را یک تشکل متکثر دانست و گفت: 313 واحد صنعتی در گروه کالایی مختلف عضو انجمن هستند و هسته اصلی نمایشگاه HAMEX2023 را تولیدکنندگان لوازم خانگی انرژی بر تشکیل می‌دهند. برای تولیدکنندگان لوازم خانگی غیر انرژی بر نیز در آذرماه نمایشگاه تخصصی دیگری را در قالب HAMEX2 برگزار خواهیم کرد که شامل تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه مدرن می‌شود و به بخش صادرات اختصاص دارد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی، اظهار کرد: در نمایشگاه HAMEX2023 کمیته‌های تخصصی در قالب شورای سیاستگذاری با مسئولیت‌های متفاوت اما همسو با سیاست‌های وزارت صنعت و نهادهای حاکمیتی با همکاری بخش خصوصی محورهای این رویداد بین‌المللی را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: طرح تحول صنعت لوازم خانگی که از سوی معاون اول رییس‌جمهوری ارایه شده است، حمایت‌های ویژه‌ای را در نمایشگاه امسال که با محوریت دانش‌بنیانی و فناوری برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. در همین راستا همکاری با بخش مدیریت کسب و کار وزارت صنعت و دانشگاه‌های بزرگ و مدارس فنی تهران در دست اجراست.

به گفته هاشمی، تورِ دانشگاهی یک روزه در قالب «تک‌تور» با هدف ایجاد اتصال و ارتباط قوی دانشگاه و صنعت و پلتفرم دانشگاهی اجرا خواهد شد. در محور دوم نیز با توجه به نقش بانوان در گردش مالی و اقتصادی صنعت لوازم خانگی، از بانوان نخبه و مدیران واحدهای صنعتی نمونه برای سخنرانی دعوت خواهیم کرد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی محور سوم را تامین قطعات در دوران تحریم‌ها اعلام و اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت بزرگ کشور، در دوران تحریم از نظر کیفی با چالش‌هایی مواجه شد، بنابراین سعی کردیم این نقص را با ارتقای کیفیت و فناوری و همچنین افزایش کمی تولید جبران کنیم.

هاشمی پویایی و استمرار فعالیت را ویژگی مهم صنعت لوازم خانگی کشور دانست و به بخشی از دستاوردهای صادراتی این صنعت در نمایشگاه پارسال اشاره کرد. وی افزود: سال گذشته 3 هیات تجاری خارجی و چند هیات نمایندگی از اتاق بازرگانی کشورهای فرانسه، روسیه و ارمنستان در نمایشگاه حضور یافتند و شرکت‌های تجاری از لبنان، عراق و اقلیم کردستان نیز در ایونت‌های علمی و سمینارهای تخصصی نمایشگاه شرکت کردند.

به گفته وی، در مجموع حدود 65 میلیون دلار قرارداد صادراتی در نمایشگاه هامکس 2022 منعقد شد که بیش‌تر به بخش محصولات مدرن آشپزخانه و لباسشویی‌های 2قلو اختصاص داشت.

گفتنی است؛ نمایشگاه بین‌المللی HAMEX2023 از 3 تا 6 ابان‌ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

خبرنگار: مولود غلامی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز