خبرگزاری کار ایران

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه در بازدید از ایلنا:

اولویت فولاد مبارکه گفت‌وگو با رسانه‌ها است

اولویت فولاد مبارکه گفت‌وگو با رسانه‌ها است
کد خبر : ۱۱۲۹۲۱۶

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه معتقد است: تمامی هزینه‌های رسانه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه شخصی نگری نبوده و بر اساس اهداف مورد تایید انجام می‌شود.

هادی نباتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به حوزه رسانه‌ عنوان کرد: واحد روابط عمومی وظیفه دارد اتفاق‌های مهمی اعم از کسب رکورد، کسب مقام و ... را رسانه‌ای کند. قطعا بدون حضور رسانه ها این اتفاق نخواهد افتاد. هنگامی که رسانه‌های از جمله خبرگزاری ایلنا اخبار مهم فولاد مبارکه را منتشر می‌کند یک آرامشی به مجموعه وارد می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه ها با توجه به رصدی که در کشور انجام می‌دهد، با نقد و پیشنهادی که به ما می‌دهند، می‌تواند به این مجموعه کمک کند.  

وی اولویت شرکت فولاد مبارکه را گفت‌وگو با رسانه‌ها دانست و گفت: گفت‌وگو و شفاف‌سازی باعث می‌شود شیطنت‌های برخی از رسانه‌ها مبنی بر زد و بند بین رسانه‌ها رخ ندهد. اخیرا سند جعلی از فولاد مبارکه مبنی بر زد و بند بین این شرکت و رسانه‌ها منتشر شده که ما قبل‌تر این سند را تکذیب کردیم. چنین اسناد جعلی قطعا بر اساس مقاصد سیاسی بر علیه فولاد مبارکه منتشر می‌شود. هزینه تبلیغاتی فولاد مبارکه مورد تایید مجمع، هیئت مدیره و براساس ردیف بودجه انجام می‌شود.

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه معتقد است: تمامی هزینه‌های رسانه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه شخصی نگری نبوده و بر اساس اهداف مورد تایید انجام می‌شود.

اولویت فولاد مبارکه گفت‌وگو با رسانه‌ها است

وی حمایت از رسانه‌ها را در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه دانست و عنوان کرد: بدون هیچ ترسی اعلام می‌کنیم از رسانه‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی حمایت می‌کنیم؛ اما باج نمی‌دهیم. در حال حاضر برخی از رسانه نماها با باج خواهی، آبروی سایر رسانه ها را می‌برند. خوشبختانه رسانه‌ها آگاه و هشیار هستند و اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

نباتی نژاد از تهیه شیوه نامه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: به تازگی شیوه نامه‌ای با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده و قرار است طبق آن رسانه ها رصد و با آنها همکاری شود. خوشبختانه با اجرای این شیوه‌نامه ارتباط با رسانه‌ها شفاف سازی شده است. این امر جلوی باج خواهی و فساد را خواهد گرفت.

سعی شده حقی از کارگران تضعیف نشود

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه از تشکیل دفتر پیمانکاران خبر داد و گفت: در شرکت فولاد مبارکه به بحث کارگری اهمیت ویژه‌ای داده شده، به طوری که در این راستا در هر واحد، دفتر پیمانکاری، سامانه پیامکی و صندوق ارتباط به مدیرعامل در نظر گرفته شده است. همچنین کمیته‌ای در بالاترین سطح کارخانه به دستور آقای عظیمیان تشکیل شده تا مسائل کارگران به صورت هفتگی بررسی شود.

نباتی نژاد با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه علاوه بر مسئولیت‌های اجتماعی به مجموعه خود اهمیت بسیاری می‌دهد، ادامه داد: همواره به وسیله پل ارتباطی به درخواست‌های کارگران اعم از نوسازی محیط کار، نوع قرارداد، ... رسیدگی می‌شود. همچنین در مجله داخلی شرکت فولاد مبارکه، ستونی برای سخن کارگران در نظر گرفته شده تا پیام هایی که کارگران ارسال می‌کنند، درج می‌شود. این موارد نشان می‌دهد مجموع فولاد مبارکه به تک تک نیروهای خود اهمیت قائل است.

وی ادامه داد: سعی شده حقی از کارگران تضعیف نشود؛ هرچند با شرایط اقتصادی موجود، شاید 100 درصد رضایت کارگران فراهم نشود؛ ولی تلاش شده اهمیت ویژه‌ای به پرداخت بهره‌وری، بسته های معیشتی و ارزاق داده شود تا بخشی از مشکلات کارگران کاهش پیدا کنند و آنها با خیال آسوده کار کنند.

اولویت فولاد مبارکه گفت‌وگو با رسانه‌ها است

وی در خصوص نحوه قراردادهای فولاد مبارکه با کارگران و پرداخت مزایا اظهار کرد: در فولاد مبارکه چند نوع قرار داد با کارگران بسته می‌شود ( ساعتی، روزانه، پروژه‌ای، شرکتی و دائم) در نتیجه پرداخت مزایا و امکانات به کارگران با توجه به نوع قرارداد آنها متفاوت است. ولی نگاه مجموعه مدیریتی، اعطای تمام امکانات رفاهی به همه کارمندها و کارگران است.

دریافت گواهینامهISO 45005 برای نخستین بار توسط فولاد مبارکه

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه مهمترین مسئله در یک سال و نیم گذشته را بیماری کرونا دانست و گفت: با حجم بالایی رفت و آمد کارگران که در فولاد مبارکه مشغول به کار هستند، مسائل ایمنی و بهداشت از اولویت این شرکت قرار گرفته است. در این راستا با در نظر گرفتن پروتکل بهداشتی، بدون تعطیلی و بدون اینکه دچار مشکلی خاصی شویم، تولید ادامه دارد.

نباتی نژاد با اشاره به اینکه گواهینامهISO 45005 (راهنمای کار ایمن در دوران پاندمی کووید ۱۹ در کشور) که برای نخستین بار توسط شرکت فولاد مبارکه دریافت شده است، اذعان کرد: شرکت فولاد مبارکه با گذراندن ممیزی‌های لازم توسط شرکت SGS کشور سوئیس، توانست برای نخستین بار این گواهی نامه ISO45005 را دریافت کند؛ اهمیت این گواهینامه در این است که شرکت فولاد مبارکه در یک اقدام منسجم و سنجیده توانسته بر پاندمی کووید ۱۹ فائق شود و این موضوع ثابت کرد که تلاش‌های شرکت فولاد مبارکه برای کنترل و مهار اپیدمی کووید 19 مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی ادامه داد: اگر کارگری دچار بیماری کرونا شود، فولاد مبارکه وضعیت درمان و هزینه‌های آن را پیگیری می‌کند.

وی از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت خبر داد و گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت با تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه در حال تشکیل است. بر این اساس، مسائل بهداشتی و ایمنی کارگران تحت یک پرونده الکترونیکی دنبال خواهد شد.

دغدغه مدیران شرکت دور زدن تحریم‌ها و عبور از مشکلات کرونا است

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه سال 99 را سال رکوردها برای فولاد مبارکه دانست و عنوان کرد: در سال 99 فولاد مبارکه تلاش کرد تا 75 رکورد در بخش‌های مختلف را به ثمر برساند. همچنین این شرکت در بخش مسئولیت اجتماعی نیز در بین سایر بنگاه‌های تولیدی پیش رو بوده است. به طوری که فارغ از کمک‌های ریالی، با تامین رایگان اکسیژن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط این شرکت به آسودگی خاطر در تامین این ماده حیاتی برای بیماران مبتلا به کرونا رسیدیم. اهمیت و ضرورت اقدام شرکت فولاد مبارکه آن جا نمایان می شود که مراکز درمانی با محدودیت تامین اکسیژن و تجهیزات تانک اکسیژن و عدم دسترسی به اکسیژن سازها مواجه بودند که با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان برطرف شد.

نباتی نژاد دغدغه مدیران شرکت را دور زدن تحریم‌ها و عبور از مشکلات کرونا دانست و اظهار کرد: مدیران شرکت با علم بر مشکلات، با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در تلاش هستند علاوه بر حفظ تولید، مشکلی برای صنایع پایین دستی رخ ندهد.

وی افزود: فولاد مبارکه به تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها نگاه توسعه‌ای و نگاه درونی دارد. این شرکت با تمامی فراز و نشیب‌های موجود سعی کرده نقطه روشن برای کشور باشد.

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه معتقد است: سال 99 و سال 1400 به وجود مشکلات کرونا، سال متفاوتی برای فولاد مبارکه بوده است.

وی ادامه داد: این شرکت در شرایط سخت (محدودیت برق و یا گاز) در روزهای تعطیل نیز دو یا سه شیفت مشغول به تولید بود تا صنایع پایین دستی با کمبود مواجه نشوند.

نباتی نژاد با بیان اینکه قطع و محدودیت برق، شرکت فولاد مبارکه را متضرر کرده، عنوان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته، میزان خسارت و عدم النفع به وزرات صنعت، معدن و تجارت اعلام شد. خوشبختانه با مدیریت درست توانستیم کاهش تولید را جبران کنیم تا بازار با مشکل رو به رو نشود. البته با اجرای پروژه های موجود، کمبود انرژی ها جبران خواهد شد.

پروژه نورد گرم 2 جلوی خام فروشی را می‌گیرد

مدیر روبط عمومی فولاد مبارکه مهمترین دلیل احداث پروژه نورد گرم 2 را جلوگیری از خام فروشی دانست و گفت: این پروژه می‌تواند تختال های که به مقدار بسیاری در فولاد مبارکه تولید می‌شود به ورق‌ها خودروسازی، لوله‌های انتقال گاز و ... تبدیل کند. قطعا این امر، صنایع پایین دستی را از واردات بی نیاز می‌کند.

وی از دولت خواست تا در راه رسیدن به این اهداف موانع رو هرچی زودتر بررسی و از سر راه بردارند.

نباتی نژاد ادامه داد: البته در سال جاری جلسه های مختلفی با وزرات صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان گذاشته شده و موانع آن در حال بررسی است. اخیرا این بررسی بیشتر شده؛ امیدوارم دولت جدید موانع را برای این پروژه برطرف نماید.

اولویت فولاد مبارکه گفت‌وگو با رسانه‌ها است

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز