خبرگزاری کار ایران

«بشار اسد»:

شایعه طایفه‌ای شدن سوریه دروغی برای اعزام تروریست به این کشور است

رئیس‌جمهور سوریه شایعات درباره طایفه‌گرایی شدن این کشور را تکذیب و تاکید کرد که این دروغ آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف اعزام تروریست‌ها به سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به میانجیگران اردنی که اخیرا با آن‌ها در راستای تبادل پیام صلح میان دمشق و امان دیدار کرده بود، اعلام کرد که نگرانی‌ها درباره «شیعه شدن سوریه» و تبدیل آن به بخشی از «هلال شیعه» یا به «کشوری طایفه‌گرا»، که برخی مدعی هستند، بی‌پایه و بی‌اساس است. تنها اسرائیل و آمریکا آن‌ها را مطرح می‌کنند و برخی رژیم‌های عربی نیز آن را ترویج می‌دهند.

میانجیگران اردنی به نقل از بشار اسد اعلام کردند که «سوریه از لحاظ سیاسی، دینی و اجتماعی شیعه نخواهد شد و چنین سخنانی دروغی است که دشمنان سوریه برای توجیه کمک خود به تروریست‌ها و جذب تندرو‌ها، آن را مطرح می‌کنند و سوریه در موضع خود علیه طایفه‌گری مستحکم است و در مسیر تبدیل شدن به یک کشور شیعی و طایفه‌گرا نیست.»

طبق این گزارش، بشار اسد از میانجیگران اردنی خواست این پیام و موضع را به مسوولان نظام اردن ابلاغ کنند.

این دیدار در شرایطی صورت گرفت که اردن به حمایت‌های خود از معارضان مسلح سوری پایان داده و از طریق شماری از میانجیگران به دمشق اعلام کرده است که از بازگشت دولت سوریه و حضور نیروهای این کشور در «درعا» استقبال می‌کند.

کد خبر : ۳۱۵۰۵۵