خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

تعامل غرب با پدیده تروریسم همچنان با فریب‌کاری همراه است

تعامل غرب با پدیده تروریسم همچنان با فریب‌کاری همراه است
کد خبر : ۲۹۲۸۲۹

«بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه در دیدار با سران و اعضای سازمان‌های مردمی، انجمن‌های حرفه‌ای و اتاق صنعت و تجارت، کشاورزی و گردشگری در سخنانی تصریح کرد که اولویت سوریه آزادسازی تمامی مناطق تحت تسلط تروریست‌ها است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، اسد تاکید کرد که تروریسم حاصل تفکر بیمار واصل منحرف بوده و رویکردی غیرطبیعی است که در محیط جهل وعقب ماندگی رشد کرد.

اسد افزود که این مساله بر کسی پوشیده نیست که استعمار هنوز پایه‌های این عوامل را حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه گفت: «برای همه واضح است که این کشورهای استعماری بودند که تروریسم را پایه‌گذاری کردند. مفاهیم مبارزه با تروریسم باید بر اساس سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی باشد؛ اقدام نظامی آخرین گزینه است و نمی‌توان آن را جایگزین رویکرد سیاسی و مقابله با عوامل توسعه گروه‌های تروریستی کرد.»

اسد تصریح کرد: «تعامل غرب با پدیده تروریسم همچنان با فریب‌کاری همراه است، گروه‌های تروریستی هنگامی که غرب را هدف قرار می‌دهند، تروریست نامیده می‌شوند و هنگامی که به ما ضربه می‌زنند، آزادی‌خواه و انقلابی لقب می‌گیرند. تغییرات سیاسی در عرصه بین‌المللی یک ماهیت واقعی است، رویکردهای مثبت در عرصه بین‌المللی به‌صورت بی‌ثبات دنبال می‌شود چرا که آنها نسبت به این رویکردها نگرانی دارند. تا زمانی که معیارهای دوگانه به این صورت بر تعاملات دولت ها حاکم است، نمی‌توان روی آنها حساب کرد.»

وی افزود که هر طرح سیاسی که مبتنی بر از بین بردن تروریسم نباشد، به سر انجام نخواهد رسید و هیچ گزینه دیگری غیر از مبارزه با تروریسم نه در ابعاد سیاسی و نه اقتصادی و امنیتی وجود نخواهد داشت. اوضاع میدانی محور توجه و اولویت مردم سوریه است و وظیفه امروز من این است که به درخواست‌های مردم سوریه پاسخ دهم، ما راضی به جنگ نیستیم، اما جنگ بر ما تحمیل شده است.

اسد همچنین گفت که بر اساس سیاست‌های جنگی نیروهای سوری نمی‌توانند در تمامی اراضی سوریه حضور داشته باشند، اما گروه‌های تروریستی وارد یک منطقه می‌شوند و آنجا را تخریب می‌کنند تا اینکه ارتش می‌آید و این مناطق را بازسازی می‌کند، برخی مناطق وجود دارد که در نتیجه افزایش حمایت از تروریست‌ها و تبلیغات گسترده انجام شده علیه ارتش سوریه از دست ارتش به دست گروه‌های تروریستی افتاده است، وقتی ارتش سوریه پیروز می‌شود، در نتیجه همین تبلیغات آنها سعی دارند این موفقیت را کوچک جلوه دهند.

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: ایران غیر از انتقال تجربیات نظامی در سوریه حضوری ندارد، اما دوستان ما در مقاومت تمامی تلاش خود را می‌کنند، آنها نقشی فعال و تأثیرگذار و مهم در دستاوردهای میدانی‌ دارند، چرا که تجربه‌های میدانی این نوع از درگیری‌ها را دارند و ما در اینجا از آنها قدردانی می‌کنیم، البته هیچ جریانی نمی‌تواند جایگزین نیروهای سوری شود. ‎

رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به اینکه تعداد عناصری که به نیروهای مسلح می‌پیوندند، اخیراً زیاد شده است، گفت: باید اولویت‌هایی در جنگ تعریف شود، چرا که ده‌ها جبهه میدانی وجود دارد. البته حفظ جان نظامیان از مهم‌ترین اولویت‌های ما است و نسبت به سلامتی آنها اصرار زیادی داریم.

اسد ادامه داد: «هیچ ارتشی در جهان وجود ندارد که بیش از چهار سال با بیشتر از 100 کشور مبارزه کند و خسته نشود، اما خسته شدن ارتش ابداً به این معنا نیست که شکست در قاموس آن وجود داشته باشد.»

وی ادامه داد: «هر اندازه که ماهیت و ملزومات جنگی را بیشتر درک کنیم، قدرت بیشتری برای مقابله با شایعات و دوری از سرخوردگی و حضور در کنار نیروهای مسلح و حمایت از آنها خواهیم داشت. هم‌زمان با جنگ نظامی ما وارد جنگ تبلیغاتی نیز شده‌ایم؛ جنگی‌ که هدف از آن بازاریابی و تقویت ایده سوریه تجزیه‌ شده به رژیم های متعدد است.»

اسد همچنین گفت که بستر اجتماعی موجود در سوریه حتی در مناطقی که تروریست‌ها بر آن تسلط دارند، دولت را تأیید می‌کند. ‎

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز