خبرگزاری کار ایران

پوتین در آغاز نشست بریکس:

شاهد تغییرات بنیادین در جهان چند قطبی هستیم

شاهد تغییرات بنیادین در جهان چند قطبی هستیم
کد خبر : ۱۵۴۶۷۳۰

رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه نشست بریکس بر تغییرات بنیادین در جهان چند قطبی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در مراسم آغاز به کار شانزدهمین اجلاس بریکس در شهر کازان از تغییرات بنیادین در جهان چندقطبی خبر داد و گفت که کشورهای بریکس در واقع مسئولیت پذیری خود را در قبال وضعیت جهان نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: «روسیه به عنوان رئیس بریکس در سال جاری به دنبال تقویت اقتدار این گروه در جهان و تمرکز بر حل مشکلات داخلی و جهانی است». 

پوتین گفت: «کشورهای شرکت کننده در این اجلاس مسئولیت خود را در قبال وضعیت امروز جهان نه با گفتار، بلکه با عمل نشان می‌دهند. همه کشورهای عضو از برابری، حسن همجواری و احترام متقابل دفاع و بر آرمان‌های دوستی و تفاهم برای رفاه و سعادت جهان نه در گفتار بلکه در عمل تاکید می‌کنند». 

وی در خصوص گسترش گروه بریکس گفت: «نادیده گرفتن علاقه بی سابقه کشورهای جنوب و شرق جهان در مشارکت و ارتباط با بریکس اشتباه خواهد بود، چرا که تاکنون بیش از ۳۰ کشور این تمایل را به شکلی ابراز کرده اند و این موضوع با توجه به کارآمدی گروه و حفط تعادل آن  امری ضروری است». 

پوتین بر تقویت اقتدار و نفوذ بریکس در صحنه جهانی تاکید و تصریح کرد که این گروه به صورت پویا در حال توسعه است و اقتدار و نفوذ خود را در امور جهانی تقویت می‌کند.

رئیس جمهور روسیه که کشورش ریاست بریکس را در سال جاری بر عهده دارد، پیشنهاد داد که مرتبط ترین ابعاد با دستور کار جهانی مورد توجه قرار گیرد و درباره موضوع همکاری بین کشورهای بریکس در عرصه بین المللی از جمله حل و فصل اختلافات حاد منطقه ای بحث و تبادل نظر شود». 

وی افزود:‌ «قرار است درباره اجرای دو تصمیم مهم  که در اجلاس قبلی در ژوهانسبورگ اتخاذ شد یعنی تعمیق همکاری های مالی در چارچوب بریکس و ادامه گسترش این گروه بحث شود».

پوتین سه حوزه اصلی همکاری بین کشورهای بریکس را سیاست و امنیت، اقتصاد و مالی و ارتباطات فرهنگی و بشردوستانه توصیف و بر  تلاش های انجام شده برای اطمینان از ادغام کامل و روان کشورهای جدید شرکت کننده در بریکس تاکید کرد. 


 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز