خبرگزاری کار ایران

صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

مانع تراشی اسرائیل موجب ایجاد بن‌بست در آتش‌بس غزه است/ اقدامات نتانیاهو می‌تواند به نفع جمهوری‌خواهان تمام شود

مانع تراشی اسرائیل موجب ایجاد بن‌بست در آتش‌بس غزه است/ اقدامات نتانیاهو می‌تواند به نفع جمهوری‌خواهان تمام شود
کد خبر : ۱۵۴۱۲۵۵

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا در تمام اقدامات و جنایات اسرائیل علیه غزه و لبنان حضور آشکار و موثر داشته و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به شروط حماس برای تکمیل مذاکرات آتش‌بس غزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: بعد از جنایات اخیر اسرائیل و به خصوص شهادت اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس تمامی مذاکرات غیر مستقیم حماس با اسرائیل به بن‌بست رسید و متوقف شد و پس از استمرار این وضعیت و ادامه حملات اسرائیل، اساساً صحبت از مذاکرات آتش بس برای اتمام جنگ غزه درست نیست؛ چرا که علاوه بر اسماعیل هنیه، شاهد آن بودیم که اسرائیل دبیرکل حزب‌الله لبنان را هم مورد هدف قرار داده که این مسئله برای مقاومت غیر قابل فراموش شدن است. از سوی دیگر باید توجه شود که این اسرائیل است که باعث شد آتش‌بس به خروجی مثبت نرسد و در این راستا باز هم رفتار و اقدام‌های رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که آتش‌بس با موانع جدی روبه‌رو شده و به بن‌بست رسیده است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که هیچ عامل خارجی در تعیین آینده پرونده غزه نمی‌تواند مؤثر عمل کند و و اساساً در شرایط کنونی نمی‌توانند اوضاع را آرام کنند. بر همین اساس تنها دو طرف مخاصمه می‌توانند اوضاع را آرام کنند اما در این راستا مقاومت تصمیم خود را بر ادامه استقلال خود گرفته و در سمت دیگر اسرائیل هم با سرمایه‌گذاری‌های متعدد و کلان به دنبال آن است که میدان جنگ را به نفع خود ترسیم و تثبیت کند. این اقدامات چشم انداز روشنی را در دستور کار قرار نمی‌دهد و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت. 

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: توجه داشته باشید که در این فضا نتانیاهو و بایدن با یکدیگر وارد یک اختلاف مشخص شدند و این در حالیست که در گذشته واشنگتن مدعی می‌شد که به دنبال کنترل عملیات‌های اسرائیل علیه لبنان است اما معتقدم که ایالات متحده در تمام این اقدامات حضور آشکار و موثر داشته است. حتی این اقدامات با چراغ سبز واشنگتن انجام شده است. در این میان باید توجه شود که این اقدامات بر مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده هم تأثیرگذار است و به نوعی دولت پنهان حاضر در ساختار بالادستی آمریکا سعی دارد تا بتواند اوضاع را هدایت کند اما تمام این مسائل می‌تواند به نفع جمهوری‌خواهان تمام شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر اینکه مقامات حماس اعلام کردند برای تکمیل مذاکرات باید دو شرط آتش بس کامل و فوری به انضمام خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه عملیاتی شود، به نوعی نشان از آن دارد که این جریان همچنان اراده کافی برای مذاکرات و بر برقراری آتش‌بس را دارد اما همانگونه که گفته شد، اقدام‌های اسرائیل در تشدید جنگ در غزه و پیوند آن با تحولات لبنان نشان از آن دارد که رژیم صهیونسیتی به دنبال اتمام این جنایات نیست و نمی‌خواهد شرایط کنونی پایان یابد. لذا مانع اصلی در عدم برقراری آتش‌بس در غزه و حتی لبنان را باید اسرائیل و اقدام‌های آن دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز