خبرگزاری کار ایران

افزایش سطح تهدید تروریستی در استرالیا

افزایش سطح تهدید تروریستی در استرالیا
کد خبر : ۱۵۱۳۵۰۹

استرالیا در بحبوحه افزایش افراط‌گرایی، سطح تهدید تروریستی را به درجه محتمل افزایش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «مایک برگس»، رئیس سازمان اطلاعات داخلی استرالیا امروز –دوشنبه- گفت که سازمان اطلاعات این کشور سطح تهدید تروریستی را در بحبوحه افزایش افراط گرایی به سطح محتمل افزایش داده است. 

وی گفت که محیط امنیتی در استرالیا بی ثبات تر و غیر قابل پیش‌بینی‌تر شده است و این تصمیم به سرعت یا به آسانی اتخاذ نشده است.

برگس افزود: «تعداد بیشتری از مردم استرالیا از انواع ایدئولوژی‌های افراطی استقبال می‌کنند و شمار افرادی که مایل به استفاده از خشونت برای رسیدن به اهداف خود هستند، رو به افزایش است».

وی ادامه داد: «خشونت با انگیزه سیاسی اکنون به جاسوسی و دخالت خارجی به عنوان مهم‌ترین نگرانی امنیتی ما افزوده شده است». 

برگس گفت: «این روند در طول پاندمی کرونا افزایش یافت، پس از حملات به اسرائیل شدت بیشتری پیدا کرد و در سایه واکنش نظامی اسرائیل شتاب گرفت».

وی افزود: «مردم از ایدئولوژی‌های ضد دولت، تئوری‌های توطئه و شکایات مختلف استقبال می‌کنند. برخی از آنها باورهای چندگانه را برای ایجاد ایدئولوژی های ترکیبی جدید ادغام می‌کنند».

برگس تاکید کرد که حملات می توانند بدون هشدار رخ دهند و تشخیص آنها دشوار است.

وی گفت: «تشدید درگیری ها در خاورمیانه به ویژه در جنوب لبنان باعث افزایش فشار، شعله ور شدن تنش و دامن زدن به افراط گرایی خواهد شد».

برگس تاکید کرد که سطح احتمال به مفهوم اجتناب ناپذیر نبوده و همچنین دال بر این نیست که استرالیا اطلاعاتی درباره وجود برنامه ریزی فعلی برای یک حمله یا انتظار حمله قریب الوقوع دارد.

وی گفت: «استرالیایی ها باید آگاه باشند، اما نترسند».

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز