خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۱۳۴۵۷

تأکید کاخ سفید بر حمایت آمریکا از اسرائیل در برابر هرگونه تهدید، گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه گروه ۷ درباره تنش‌های منطقه و به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال سرزمین‌های اشغالی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ رسانه‌های محلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه «یرعون» در شمال سرزمین‌های اشغالی در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند.

- وزیر دفاع آمریکا گفت که در تماس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر حمایت قاطعانه واشنگتن از این رژیم «برای دفاع از خود» در برابر تهدیدهای ایران و حامیان منطقه‌ای آن تأکید کرده است.

- سرپرست وزارت امورخارجه از رویکرد حمایتی کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از صدور حتی یک بیانیه در شورای امنیت انتقاد کرد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه این رژیم گفت که اسرائیل در حال حاضر در یک «جنگ چندجانبه» با ایران و حامیان منطقه‌ای آن است.

- رئیس‌جمهوری اوکراین با تأیید ورود جت‌های جنگنده اف-۱۶ به این کشور، گفت که کی‌یف در انتظار دریافت تعداد بیشتری از این جنگنده‌ها است.

- رئیس جمهور با ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران را اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها دانست و با بیان اینکه انتظار ایران از همه کشورهای اسلامی و آزادگان جهان این است که چنین جنایاتی را با قوت محکوم کنند، تاکید کرد که این گستاخی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

- سرپرست دستگاه دیپلماسی گفت: ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف‌های اروپایی و عدم اجازه صدور بیانیه در شورای امنیت در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به تهران، یمن ولبنان در تعجب هستیم.

- ​سرپرست دستگاه دیپلماسی گفت: ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف‌های اروپایی و عدم اجازه صدور بیانیه در شورای امنیت در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به تهران، یمن ولبنان در تعجب هستیم.

-معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا به صراحت تأکید کرده است که در برابر هر تهدیدی از اسرائیل دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز