خبرگزاری کار ایران

سنای آمریکا بسته کمک مالی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۷۱۵

سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود. 

این قانون چهار لایحه را که مجلس نمایندگان به طور جداگانه به آن رأی داده بود، با هم پیوند می‌دهد و بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای اسرائیل، نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین و بیش از هشت میلیارد دلار برای ایندو- پاسفیک فراهم می‌کند.

این طرح با ۷۹ رأی مثبت در برابر ۱۸ رأی منفی تصویب شد. ۱۵ جمهوری‌خواه همراه با سه دموکرات به این طرح رای منفی دادند، در حالی که ۴۸ دموکرات و ۳۱ جمهوری‌خواه از آن حمایت کردند.

اکنون این طرح برای تبدیل شدن به قانون برای «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال می‌شود.

وی از تصویب این بسته استقبال کرده و گفت که روز چهارشنبه آن را امضا خواهد کرد.

بایدن در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد: «این قانون حیاتی، ملت و جهان ما را امن‌تر خواهد کرد زیرا ما از دوستان خود که از خود در برابر حماس و مستبدانی مانند رئیس‌جمهوری روسیه دفاع می‌کنند، حمایت می‌کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز