بیمهنامهها در ایران، امنیت در طرح و برنامه ندارند / ضریب نفوذ بیمه درایران تا 10 سال آینده به 7.5 درصد میرسد
تا 10 سال آینده صنعت بیمه در ایران باید بتواند با سودآوری اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه در کنار خدماترسانی سریع ضریب نفوذ خود را افزایش دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید صفدری در اولین نشست خبری خود در شرکت سهامی بیمه ما با بیان اینکه هم اکنون ضریب نفوذبیمه در ایران بین 1.8 تا 1.9 درصد است گفت: تا 10 سال آینده صنعت بیمه در ایران باید بتواند با سودآوری اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه در کنار خدماترسانی سریع ضریب نفوذ خود را افزایش دهد.
وی گفت: ضریب نفوذ بیمه درایران تا سال 1404 حدود 7.5 درصد ارزیابی شده است و ما موظفیم تمام تلاش و توان خود را برای رسیدن به آن بکار گیریم.
وی در ادامه با اشاره به عملیات بیمهگری در 4 حوزه گفت: بیمهها در بخشهای مالی سرمایهگذاری، پشتیبانی، منابع انسانی بازاریابی و فروش وفناوری اطلاعات تقسیم بندی میشود و ما معتقدیم اربابرجوع و رضایت مشتری از مهمترین برنامهها است.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ما ادامه داد: هر چند خدمات رسانی در کار ما بسیار پیچیده است اما بازاریابی داخلی که به پرسنل، تکنولوژی، مواداولیه و داراییهای یک شرکت بیمهای وابسته است ارتباط تنگاتنگ دارد.
صفدری با اشاره به بازاریابی خارجی نیز گفت: رابطه سازمان و مشتری بازاریابی خارجی را تشکیل میدهد که در این راستا صنعت بیمه ما بسیار عقبافتاده است.
وی در ادامه تصریح کرد: باید در بازاریابی بیمهای بتوانیم با روح، ذهن و قلب مشتری ارتباط برقرار کرده و آنچه را که آنها میخواهند برایشان فراهم کنیم.
صفدری با بیان اینکه تفکرات جدید در شرکتهای مختلف کپیبرداری میشود گفت: صنعت بیمه در ایران با ضعفهایی روبرو است و متاسفانه شاهد آن بودیم که یکی از طرحهای بیمهنامه ما کپیبرداری شده و طرح وبرنامه بیمهنامهها از امنیت کافی برخوردار نیستند.
وی گفت: بیمهگری یعنی مدیریت ارتباط با مشتری اما ما در ایران سیآر ام نداریم.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ما ادامه داد: همچنین موضوع گریدبندی(رتبهبندی مشتری) در ایران دیده نمیشود این درحالی است که از دست دادن یک مشتری هزینههای هنگفتی را به شرکتها تامین میکند.
صفدری افزود: هر چند که ما در حوزههای نفت، گاز و انرژی در کل دنیا حرف برای گفتن داریم اما دراین بخش نتوانستهایم کارشناسان بیمهای آموزش دهیم.
صفدری افزود: رسیدن به ضریب نفوذ 7.5 امکانپذیر است به شرط آنکه بتوانیم فرهنگ بیمه را در کشور نهادینه کرده و کارشناسان مختلفی را در حوزههای گوناگون آموزش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به طرح بانکینگ شورنسها گفت: همه دنیا بیمهها را بانکها تاسیس میکنند اما در ایران بانکها بیمه تاسیس میکنند و فروش متقاطع در ایران نوپاست اما شرکت سهامی بیمه ما برنامه مدونی برای آمادهسازی دارد.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ما خاطر نشان کرد: ما موفق شدیم تعدادی از میزهای بیمهای را فعال کنیم و تاکنون 167 میز بیمهای فعال شده است.
وی گفت: متاسفانه آییننامهها در بیمهنامهها به روز نیستند و نمیتوانند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند بخصوص در بیمهنامههای آتشسوزی و مسئولیت.
صفدری در خصوص مطالبات معوق این شرکت افزود: برای این مطالبات کارگروهی تشکیل شده و ما به جد به دنبال مطالبات معوق هستیم واز شرکتهای بیمهای و مشتریان بزرگ خود خواستهایم که بخش قابل توجهی از مطالبات را وصوال کنیم.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ما خاطر نشان کرد: طی 10 ماهه گذشته موفق شدیم 36 درصد حق بیمه را افزایش دهیم که این میزان در سال گذشته 32 درصد بوده است و از کل سهم بازار 1.7 درصد سهم ما بوده است.
وی گفت: افزایش سهم بازار براساس نرخ شکنی نیست و براساس ربایش مشتریان دیگر هم نیست تنها میتوان با کاهش هزینههای روانی، انرژی و زمانی آن را دنبال کرد.
صفدری افزود: سهم بیمه ما از بخش آتشسوزی 15.2 درصد، بیمه بدنه 8.32 درصد، شخص ثالث 18.39 درصد، مسئولیت 5.86 درصد، حوادث 2.3 درصد، بیمه عمر زمانی 10.87 درصد، درمان 4.2 درصد، عمر و زندگی 35 درصد است.