خبرگزاری کار ایران

با جوشکاری ،آموزش ،درآمد و آینده شغلی آن آشنا شوید

با جوشکاری ،آموزش ،درآمد و آینده شغلی آن آشنا شوید
کد خبر : ۱۱۱۶۲۷۸

اگر آقا یا خانمی هستید که تصمیم ورود به قلب صنعت را دارید جوشکاری حرفه ایست که میتواند شما به اصلی ترین شریان های تولید متصل کند ، صنعت جوش به عنوان تکنولوژی مادر هر کجا تولید باشد نقش خواهد داشت.

جوشکاری چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد؟

جوشکاری یعنی پیوند بین مواد با استفاده از فرآیند های مختلف به خصوص حرارت معمولا زمانی که گرما در یک عنصر یا آلیاژ رو به افزایش میرود فرصت انتقال مولکول  فراهم شده و این موضوع منجر به پیوند بین فلزات ،شیشه ،پلاستیک و ... خواهد گردید.

با جوشکاری ،آموزش ،درآمد و آینده شغلی آن آشنا شوید

صنعت جوش به عنوان اصلی ترین عوامل سازندگی در صنایع خودرو،کشتی سازی،خطوط تولید،پالایشگاه ،خطوط انتقال گاز،میعانات ،ساختمان ،دکوراسیون و... همواره پرتقاضا بوده است.و تا مادامی که بشر تصمیم به توسعه و ساخت و ساز دارد این شغل  از مهارت های پرمتقاضی خواهد بود.

با انواع جوشکاری آشنا شوید

جوشکاری دارای فرآیندهای مختلفی است فرایندی که بیشترین استفاده را در صنعت دارد جوشکاری الکترود دستی یا برق است که با استفاده از یک اینورتر یا ترانس جوش و الکترود مصرفی مورد استفاده قرار میگیرد نوعی دیگری از جوشکاری آرگون یا تیگ TIG بوده که با استفاده از یک اینورتر مجهز به تورچ و الکترود غیرمصرفی از جنس تنگستن این روزها مورد توجه قرار گرفته این مدل جوش نیاز به تخصص ،تجربه ،تکنیک و مهارت های ویژه ای است که در صنایع کوچک و ظریف مورد استفاده قرار میگیرد ،جوشکاری CO2 نیز با بهره گیری از گاز محافظ دی اکسید کربن جهت جلوگیری از ورود اکسیژن به منطقه مذاب مورد توجه قرار گرفته است.

مطلب مرتبط : آشنایی با انواع بازرسی جوش  

 

جوشکاری همچون جوش اکسی استیلن یا کاربید ، اصطحکاکی ، نقطه ای ، لیزری ،پلاستیک از جمله فرایندهای متنوع در این حرفه می باشند .

 

مطلب مرتبط : آشنایی با انواع فرآیندهای جوش

 

آموزش جوشکاری

اگر علاقمند ورود به شغل جوشکاری هستید ابتدا باید بدانید این حرفه جز مشاغل سخت است،حضور در فضاهای مختلف که ممکن است پرخطر ،آلاینده و  غیرمتعادل باشد از جمله چالش های این شغل  می باشد. اما برای شروع کار بایستی از یک مرکز حرفه ای در آموزش بهره ببرید.

با جوشکاری ،آموزش ،درآمد و آینده شغلی آن آشنا شوید

آموزش جوشکاری نیازمند اساتید،تجهیزات و مواد مصرفی است هر سه این عناصر در تربیت یک نیروی ماهر  جوشکار نقشی اساسی خواهد داشت پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدام آموزشی نسبت به تحقیق از آموزشگاه جوشکاری بپردازید

ویژگی بهترین آموزشگاه جوشکاری

1-بررسی کنید مربیان آموزشی از چه دانش ،تجربیات و گواهینامه هایی برخوردارند

2-بررسی کنید تجهیزات آموزشی مرکز منطبق با استانداردهای روز است

3-آیا مواد مصرفی لازم در اختیار فضای آموزشی هست تا بتوان پروژ ه و تمرینات را انجام داد

4-آیا دوره ها براساس استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و تقاضا بازار کار در حال برگزاریست

5-آیا پس از پایان آموزش مهارت آموز گواهینامه بین المللی و معتبر دریافت خواهد کرد

با جوشکاری ،آموزش ،درآمد و آینده شغلی آن آشنا شوید

ما در آموزشگاه آریاگستر  تمام تلاش خود را خواهیم کرد بهترین خدمات یادگیری را به مهارت آموزان خود ارائه دهیم یکی از ویژگی های این مرکز بهره گیری از مربیان برتر ، تجهیزات بروز از برندهای معروف ، مواد مصرفی استاندارد ،استفاده از لباس ،کلاه و ماسک مناسب از خدمات خواهد بود.

شعار ما : اول ایمنی بعد آموزش

مهارت آموزان ما پس از پایان دوره آموزش جوشکاری به آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معرفی و بعد از طی دور مرحله آزمون آنلاین و عملی موفق به دریافت مدرک بین المللی خواهند شد که هم در کشور براساس ماده 6 و 13 نظام صنفی در ایجاد بنگاه کسب و کار تسهیلگری خواهد کرد و هم به عنوان گواهینامه ای بین المللی و قابل ترجمه جهت مهاجرت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درآمد جوشکاری چه میزان است

درآمد جوشکاری با توجه به سختی کار در ایران همچنان نابرابر است اما در ایران نسبت به دیگر مشاغل صنعتی از درآمد قابل قبولی برخوردار می باشد.

دستمزد جوشکاری در ایران بسته به میزان تخصص ،تجربه و منطقه فعالیت و نوع فرایند جوش از ماهانه 10 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان و حتی بیشتر میتواند تغییر کند کمترین درآمد مربوط به جوشکاران سنتی با الکترود دستی است که توانایی جوش ورق ها و سپری ها فولادی دارند و بیشترین درآمد مربوط به نیرو های ماهر با تجربه که از فرایندهای جوش آرگون و یا جوش CO2 در لوله و مخازن بهره میبرند میباشد.

درآمد جوشکاری در دنیا

اگر  برای  در شغل جوشکاری تصمیم به مهاجرت دارید مقصد خود را تجزیه و تحلیل کنید این شغل در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته بیشترین تقاضا را دارد ،واحدهای صنعتی ،تولید ،دریایی،ساختمان و ... نیازمند جوشکاران ماهر است مقاصدی در اروپا همچون آلمان ،انگلیس ،ترکیه ،فرانسه ،اتریش ،هلند ،دانمارک و ... از کشورهای مهاجر پذیر در شغل جوشکاری است.

با جوشکاری ،آموزش ،درآمد و آینده شغلی آن آشنا شوید

امریکا ،استرالیا ،کانادا ،هند ،اندونزی و... نیز از مقاصد مورد توجه جوشکاران بوده و درآمدهای مناسبی را برای این شغل اختصاص داده اند در اروپا میانگین در آمد جوشکار برای هر ساعت حدود 17 یورو و در امریکا و کانادا به ازای هر ساعت 18 دلار تخمین زده میشود این درآمدها بسته به تجربه ،تخصص و مهارت شما قابل تغییر بوده و بیشترین تقاضا در جوشکاری تیگ (TIG) ، جوشکاری میگ و مگ ( MIG ،MAG) بر روی لوله و مخازن است البته بر روی فلزات رنگی همچون استیل ،تیتانیوم ،آلومینیم ،چدن ،برنج و مس هم روز به روز پرتقاضا تر خواهد بود

آینده شغلی

براساس پژوهش های ONET آینده پژوهی مشاغل در ایالات متحده امریکا صنعت جوش با اتوماسیون شدن طی ده سال آینده با تحولات عظیمی همراه خواهد بود اما همچنان در دنیا کمبود نیروی ماهر در جوشکاری به شدت قابل لمس بوده و همین موضوع باعث شد کارفرمایان همواره برای تامین نیروی انسانی جوشکار با چالش مواجه شوند برای نمونه شهرک های صنعتی اطراف تهران همچون شهرک صنعتی شمس آباد هم با کمبود جوشکار همراه بوده بطوریکه تعداد زیادی از کارفرمایان این شهرک و شهرک های اطراف پایتخت همواره با آموزشگاه جوشکاری آریاگستر برای جذب نیروی کار در ارتباط اند.شما میتوانید آکهی های استخدام را در صفحه اینستاگرام ما دنبال کنید.

نتیجه :

در پایان باید به شما بگوییم اگر شغل جوشکاری را برگزیدید بدانید درست است که این حرفه به سبب کمبود نیروی ماهر چه در ایران و چه در خارج از کشور از سطح دستمزد بالایی برخوردار بوده اما سختی هایی هم همراه دارد که شما میتوانید با بالابردن مهارت خود در آموزشگاههای معتبر و دریافت مدرک معتبر ملی و بین المللی کام خود را در  این حرفه شیرین کنید .برای ورود با آموزشگاه جوشکاری آریاگستر  در ارتباط باشید  ما به شما مشاوره تخصصی خواهیم داد،خدمات آموزشی از ما با بالاترین کیفیت دریافت خواهید کرد و موفق به دریافت مدرک بین المللی جوش خواهید شد 

جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره های آموزشی با  تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید : 02155323928- 02155092737 – 09373448181

 

با ما حرفه ای ،زبده و باکیفیت جوش دهید...

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز