خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه متحد مستقلین انقلابی ایران اسلامی (شبکه سامان):

نظارت و بازرسی یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس است+ فیلم

نظارت و بازرسی یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس است+ فیلم
کد خبر : ۱۴۵۲۱۴۴

محمد جواد نیکفر، سخنگوی ائتلاف مستقلین در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به سوابق تحصیلی و اجرایی خود برای حضور داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از لیست جبهه متحد مستقلین انقلابی ایران اسلامی (شبکه سامان) با محوریت حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی اسلامی است با کد انتخاباتی 8757.

به گزارش ایلنا، محمد جواد نیکفر با اشاره به سوابق خود گفت: به مدت ۳۵ سال در سیستم اجرایی کشور مشغول به کار بوده‌ام، مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان فارس، معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل بیمه خدمات درمانی استان گیلان ،بازرس ویژه مفاسد اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، مدیر کل دبیرخانه شورای عالی رفاه، قائم مقام معاون مالی و اداری پزشکی قانونی کل کشور و رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی و مدیر بیمارستان فوق تخصصی اختر و مدیریت‌های گسترده.

وی افزود: حدود ۲۵ سال مدیر ستادی کشوری در دو وزارتخانه رفاه و بهداشت و درمان و قوه قضاییه و آشنایی با سیستم اجرایی کشور هم نظارت و بازرسی و هم مدیریت و مسائل اقتصادی و درمانی و آموزشی و فرهنگی و پزشکی اشراف کامل را دارم. از مهمترین سوابق اجرایی بنده در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است. 

سخنگوی ائتلاف مستقلین در ادامه گفت: انتخابات کشور دارای یک ویژگی خاص است و آن هم این است که این  ائتلاف بخاطر اینکه دو جریان اساسی از  اول انقلاب تاکنون در سیستم اجرایی و بیشتر در دولت حضور داشتند و عملکردشان تا الان مورد رضایت مردم نبوده و این دو جریان سیاسی تاکنون حاکمیت داشتند و در سیستم اجرایی و دولت بیشتر حضور داشتند  اما عملکرد شان  الان مورد قبول مردم نیست من به عنوان یک نیروی انقلابی که قبل از انقلاب هم حضور داشتم معتقدم که مردم همه جوره  پای سختی های نظام هستند و حضور داند اما نتیجه مطلوبی که فکر میکردن نرسیدن ما باید  این جریان را برگردانیم به ریل اصلی انقلاب و افرادی که طی ۴۵ سال حضور داشتند ولی متاسفانه عملکرد خوبی نداشتند ما باید ریل اصلی انقلاب را به مسیر اصلی خودش برگردانیم. 

وی افزود: ۷۰ درصد بار درمان  کشور به عهده پزشکان عمومی است اما متولی درستی در سیستم اجرایی  و مدیریتی و سیستم بازرسی وجود ندارد بطوریکه یک فرد دیپلمه و بدون آگاهی منجر به بسته شدن مطب یک پزشک می‌شود.

موضوع پیگیری مشکلات بازنشستگان

نیکفر با بیان اینکه متاسفانه وضعیت حقوقی بازنشستگان ما با شرایط اقتصادی موجود همخوانی ندارد، تصریح کرد: از آنجایی که در سطح جهانی میانگین حقوق باید پنجاه میلیون تومان در ماه باشد ولی حقوق بگیران ما مبلغی بسیار کمتر از این دریافت می کنند که کفاف زندگی شان را نمی دهد. 

وی افزود: همچنین در بحث مستاجری  که در کشور های دیگر قانون بر این است که حدود یک سوم درآمد صرف اجاره یا وام مسکن می‌شود اما در ایران کل حقوق یک فرد صرف کرایه خانه  می‌شود  که باید بر روی این مسئله بیشتر کار شود.

وی همچنین در موضوع مشکلات پیش روی صنعت خودرو در کشور گفت: متاسفانه هر دو کمپانی بزرگ کشور در طی سالها با ارئه خودروهای بی کیفیت اما با قیمت های گران تولیدات خود را در کشور عرضه میکنند  نبود رغیب خودرو ساز در کشور سبب شده تا این دو کمپانی هر محصولی که تولید کنند با هر قیمتی که بخواهند به بازار ارائه می دهند و هیچ نشانه ای از تقویت بهبود در تولیدات خودرو دیده نمی شود و متاسفانه هر سه ماه یکبار شاهد رشد ۲۰ درصدی قیمت خودرو هستیم که این مسئله باید به جد بررسی بررسی قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد که نظارت و بازرسی یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس است که انشالله در مجلس اخیر باید بنا بر این باشد که بازرسی ها اصولی و با جدیت انجام شود.

حجم ویدیو: ۱۰.۴۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز