خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

حق نداریم از نام تربیت معلم سنگر بسازیم

حق نداریم از نام تربیت معلم سنگر بسازیم
کد خبر : ۱۱۴۸۲۱

حق نداریم از نام تربیت معلم سنگر بسازیم و بدون هیچ قابلیتی انتظار حمایت داشته باشیم / دانشگاه فرهنگیان نیازمند حمایت بیشتری است.

ایلنا: سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: استقلال دانشگاه فرهنگیان به معنای انتزاع دانشگاه از وزارت آموزش و پرورش نیست، بلکه به معنای به رسمیت شناختن تمام استعداد دانشگاه برای تمشیت کردن امور دانشگاه است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمود مهرمحمدی " در مراسم اجلاس سراسری سرپرستان پردیس‌ها، مراکز آموزش عالی و مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت: ماموریت دانشگاه فرهنگیان ماموریتی مشابه تربیت مدرس است و با توجه به نگاه‌هایی که به دانشگاه فرهنگیان می‌شود، می‌توان امیدوار بود که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از نهادهایی که ماموریت اینچنینی دارند حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایت ارگان‌های مختلف، دانشگاه فرهنگیان نیازمند این است که اعضای دانشگاه در سایه کفایت‌ها و کارآمدی‌های خود تصویری را به نمایش بگذارند که مستعد این دانشگاه است.

وی ادامه داد: به علت اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای ماموریتی زیربنایی است، باید در ابتدا درون خود کفایتی را ایجاد کند، چرا که تصویری که این مجموعه از خود به جا می‌گذارد به طور طبیعی باعثجذب حمایت ارگان‌های مختلف می‌شود.

مهرمحمدی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نیازمند حمایت بیشتری است، افزود: برای جذب این حمایت باید ابتدا به خودمان نهیب بزنیم و به عنوان یک مرکز مهم اقتدار لازم را نشان دهیم تا بتوانیم اعتبار لازم را کسب کنیم.

به گفته وی برای رسیدن به این کفایت لازم دانشگاه میثاق نامه‌ای را در ۲۰ بند برای روسای پردیس‌ها در نظر گرفته است که در این میثاق‌نامه تعهد مدیران در قبال سازمان مرکزی و ستاد دانشگاه فرهنگیان مشخص شده است.

وی با تاکید براینکه حق نداریم از نام تربیت معلم سنگر بسازیم و بدون هیچ قابلیتی انتظار حمایت داشته باشیم، گفت: تمام امکاناتی که برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است برای این است که بتوانیم شاهد توسعه دانشگاه باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز