خبرگزاری کار ایران

مهدی چمران:

شوراها به مسایل سیاسی و جناحی آلوده نشوند

شوراها به مسایل سیاسی و جناحی آلوده نشوند
کد خبر : ۱۶۳۶۹۸

خدمت به مردم و توسعه فعالیت‌های عمرانی هدف از تشکیل شوراهاست / مردم به دولت مالیات می‌پردازند در حالی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نیز مردم باید درصد سهم دولت را واریز کنند که این پرداخت صحیح نیست.

رویکرد شورا‌ها خدمت به مردم و توسعه فعالیت‌های عمرانی است رئیس شورای عالی استانهای کشورگفت: رویکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمت به مردم و توسعه فعالیت‌های عمرانی است.

به گزارش ایلنا در کرج، مهدی چمران روز دوشنبه در آیین تجلیل از اعضای شوراهای شهر که در اردوگاه فرهنگی ایثار کردان استان البرز برگزارشد، افزود: شوراهای اسلامی با نگاه بلند امام راحل(ره) برای خدمت به مردم در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص دادند تا بستری برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور فراهم شود.

وی بیان کرد: مردم با انتخاب نمایندگانشان در شوراهای اسلامی شهر و روستا در واقع بین خود و مسوولان یک پل ارتباطی ایجاد کردند تا بستر مناسبی برای رسیدگی به مشکلات و نیاز‌ها به وجود آید.

وی اظهار کرد: آلوده نشدن فضای شوراهای اسلامی به مسایل سیاسی و جناحی، در اولویت قرار دادن نیازهای مردم، داشتن برنامه ریزی، حضورمستمر در بین مردم و انعکاس مشکلات از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

چمران در ادامه به نقش مهم شوراهای اسلامی در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید پاسخگوی مردم باشند و زمینه خدمت به مردم را به وجود آورند که البته دولت باید به کمک شورا‌ها بیاید.

رییس شورای عالی استان‌ها یادآور شد: مردم به دولت مالیات می‌پردازند در حالی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نیز مردم باید درصد سهم دولت را واریز کنند که این پرداخت صحیح نیست.

شایان ذکر است، در این مراسم که با حضور معاون استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، شهردار و اعضای شوراهای اسلامی برگزار شد از آیین از۱۲۷ عضو شورای اسلامی شهرهای استان البرز تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز