خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد فاتح:

آیین بزرگداشت محمدصادق فاتح در کرج برگزار می‌شود/فاتح نماد کارافرین بزرگ و موفق است

آیین بزرگداشت محمدصادق فاتح در کرج برگزار می‌شود/فاتح نماد کارافرین بزرگ و موفق است
کد خبر : ۱۵۳۹۸۹۹

مدیرعامل بنیاد فاتح از آیین بزرگداشت زنده یاد محمد صادق فاتح در کرج خبر داد و گفت: اهدای نشان فاتح به عنوان یکی از ارزشمندترین کارهای استان البرز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر هوشیار در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت محمدصادق فاتح برگزار شد، از اهدای نشان فاتح به عنوان یکی از ارزشمندترین کارهای استان البرز یاد کرد.

وی افزود: طی برگزاری یک کارگروه، افراد تاثیرگذار در عرصه های مختلف مانند درمان، کارافرینی، مدرسه سازی، دانش بنیان و موارد دیگر نیز شناسایی و معرفی خواهند شد و در این راستا با توجه به نقش بانوان در توسعه شهری یکی از این نشان ها به یک بانو تقدیم خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فاتح تاکید کرد: مستند و ویژه نامه ارزشمندی که از زندگی فاتح و خاطرات وی تهیه شده است، یکی از مهمترین برنامه های اهدای نشان فاتح است. 

وی با اشاره به اینکه محمدصادق فاتح نماد کارافرینی بزرگ و موفق است، گفت: با وجود موانع بسیاری که در زمان فاتح بود اما با ساخت و راه‌اندازی کارخانجات بسیاری، برای تعداد زیادی از مردم اشتغالزایی کرد. 

هوشیار در مورد مزار فاتح گفت: یکی از برنامه های مناسب برای آرامگاه این مرد بزرگ که در یک باغ خاکسپاری شده، تبدیل ان به فرهنگسرا است.

وی گفت: بنیاد فاتح حاکمیت تمام املاک فاتح را در اختیار ندارد و بخش هایی از آن تحت مالکیت بنیاد مستضعفان و دیگر سازمان ها است که در وسعت بسیار سال‌ها بدون استفاده باقیمانده است.

 هوشیار با عنوان اینکه آیین بزرگداشت فاتح فردا دوشنبه برگزار می‌شود، تصریح کرد: آیین بزرگداشت و رونمایی از این شخصیت یکی از کارهای مثبت در بنیاد فاتح است.

وی گفت: نام فاتح به عنوان یک برند این ارزش را دارا است و استان البرز می‌تواند با استفاده از نام فاتح به عنوان یک نماد ارزشمند مشکلات استانی را حل کند

هوشیار یادآور شد: یکی دیگر شخصیت های تاثیر گذار در استان البرز خانم انصاری است و شایسته تقدیر و تجلیل است.

محمدصادق فاتح یزدی (۱۲۷۷–۲۰ مرداد ۱۳۵۳) از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین سرمایه‌داران، کارخانه‌داران و کارآفرینان ایران در سال‌های پیش از انقلاب ۵۷ بود. او پدیدآورنده جهانشهر و محله‌های مختلفی در کرج و مؤسس کارخانجات بسیاری چون جهان چیت در گروه صنعتی جهان بود.

از او به عنوان بنیانگذار کرج نوین نام برده می‌شود. فعالیت‌های او در پنج حوزه اقتصادی، اجتماعی، شهری، خدماتی و زیست‌محیطی قابل توجه است. او در سال ۱۳۵۳ توسط سازمان فدائیان خلق ترور شد. او مؤسس بنیاد خیریه فاتح است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز