خبرگزاری کار ایران

با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی؛

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای البرز به دانشگاه ملی مهارت تغییر کرد

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای البرز به دانشگاه ملی مهارت تغییر کرد
کد خبر : ۱۵۱۸۹۴۵

رئیس دانشگاه ملی مهارت البرز گفت: نام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای البرز با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی به دانشگاه ملی مهارت تغییر کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، اصغر ترکیان با اشاره به مصوبه شورای گسترش آموزش عالی و تغییر نام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای البرز به دانشگاه ملی مهارت، اظهار کرد: دانشگاه ملی مهارت یکی از مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که وظیفه مدیریت دانشکده‌ها و آموزشکده‌های ملی مهارت سراسر کشور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه مهارت‌محور دانشجویان خود را از بین دانش‌آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان‌ها، شاخه کاردانش یا دانش‌آموختگان دوره چهارساله نظام قدیم هنرستان‌ها انتخاب می‌کند.

ترکیان با بیان اینکه مراکز دانشگاه ملی مهارت در قالب ۱۸۰ دانشکده و آموزشکده در استان‌های مختلف کشور پراکنده‌اند که از این تعداد ۱۲۸ مرکز متعلق به پسران و ۵۲ مرکز مربوط به دختران است.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان البرز گفت: ۷۰ درصد از آموزش‌های این دانشگاه به‌صورت کارگاهی و ۳۰ درصد دیگر نظری است؛ بنابراین دانش‌آموختگان علاوه بر داشتن توانایی علمی، از مهارت‌های عملی و کاربردی لازم نیز برخوردار هستند و اکثراً در زمینه‌های مربوط به رشته تحصیلی خود جذب بازار کار می شوند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان البرز افزود: در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ۵۲ رشته درسی فعال داریم که از این تعداد ۳۲ رشته کاردانی و ۲۰ رشته مربوط به دوره‌های کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه همنامی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با سازمان فنی‌وحرفه‌ای عامل عدم آشنایی و شناخت آحاد جامعه با عملکرد این دانشگاه است، متذکر شد: با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی نام این دانشگاه به «دانشگاه ملی مهارت» تغییر یافت و این امر موجب هویت‌بخشی و افزایش رغبت در دانشجویان خواهد شد.

ترکیان علت اصلی استقبال پرشور دانشجویان این دانشگاه را آمار بیش از ۶۰ درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه برشمرد و علت میزان اشتغال بالای این مجموعه دانشگاهی را فراگیری دروس مهارتی در هنرستان و کارودانش‌ها که ورودی اصلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هستند برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و سطح توقع پایین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دانست که در قالب تکنسین و کارشناس وارد بازار کار می‌شوند.

یادآور می‌شود، دانشگاه ملی مهارت واحد استان البرز به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در حال حاضر با داشتن بیش از چهارهزار دانشجو و دو دانشکده پسران کرج(شهید بهشتی) و دختران کرج(هفده شهریور) با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و فناوری و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز