افتتاح دو خط منظم کانتینری از بندر انزلی و آستارا به آکتائو قزاقستان
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از افتتاح دو خط منظم کانتینری خبر داد.
به گزارش ایلنا، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به راه اندازی افتتاح دو خط منظم کانتینری از بندر انزلی و آستارا به قزاقستان، اظهار داشت: کشتیرانی دریای خزر طی ماههای اخیر در راستای توسعه حمل و نقل کانتینری در قالب خطوط منظم هفتگی اقداماتی را صورت داده است.
وی افزود: برنامه تردد این خطوط هفتگی هم اکنون به صورت منظم در اختیار اتاق بازرگانی، صاحبان کالا و تمامی بنادر شمالی کشور قرار میگیرد.
مدرسیخیابانی با بیان اینکه با افتتاح این خطوط شناورهای کشتیرانی دریای خزر بار کانتینری خود را طی سرویس مستقیم از بندر انزلی به بندر آکتائو قزاقستان و بالعکس حمل میکنند، تصریح کرد: سرویس دوم از بندر انزلی حرکت میکند به بندر آستارا میرود و سپس به مقصد نهایی خود در آکتائو قزاقستان گسیل میشود که این خط نیز به صورت رفت و برگشت است.
وی یادآور شد: این دو خط منظم ظرفیت جابهجایی دو هزار TEU کانتینر در ماه را دارند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با تاکید بر اینکه در حال توسعه حمل و نقل کانتینری در کشتیرانی دریای خزر هستیم، اظهار کرد: در این راستا طی هفته اول آذرماه سال جاری خط منظم کانتینری از بندر آستارا به آستاراخان روسیه را افتتاح و راهاندازی خواهیم کرد.
وی در رابطه با هدف از راهاندازی این خطوط منظم کانتینری گفت: هدف راهبردی ما این است که ضمن توسعه فعالیتهای کشتیرانی دریای خزر، به نقش موثر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات و بازگرداندن سهم از دست رفته کشور از ترانزیت کالا به کشورهای حوزه CIS کمک کنیم.
مدرسیخیابانی با اشاره به اینکه قصد داریم طی پنج سال آینده ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر را از ۹۵ هزار تن فعلی به ۱۹۰ هزار تن یا به عبارتی تا دو برابر افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: به همین منظور نوسازی ناوگان یکی از اهداف راهبردی کشتیرانی دریای خزر است.
وی افزود: در این رابطه در همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت صمت، ترجیح ما این است که از توانمندیهای داخلی بهره ببریم، اما در صورتی که امکان آن فراهم نشود خرید شناور از مبادی دیگر را در دستور کار قرار میدهیم.