ادامه ترافیک و ازدحام در پایانههای نفتی چین
ترافیک و ازدحام در پایانههای نفتی چین به دلیل واردات بیسابقه نفت این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایلنا از رویترز، دادههای مؤسسه رفینیتیو ایکون و گفتههای تحلیلگران نشان داد که با افزایش تاریخی دریافتمقدار محمولهها برای یک ماه دیگر، ترافیک و ازدحام در پایانههای نفتی ساحل شرقی چین که سبب افزایش هزینههای واردکنندگان و شرکتهای حملونقل میشود، به احتمال زیاد در ماه اوت نیز ادامه خواهد داشت.
در حالی که پالایشگاهها و پایانههای استان شاندونگ - محل استقرار یکچهارم از ظرفیت پالایشی چین - در تلاش برای ساخت مخازن ذخیره جدید هستند، واردات گسترده سبب افزایش فشار به تسهیلات بارگیری میشود.
اِما لی، تحلیلگر رفینیتیو در این باره گفت: انتظار میرود سطح واردات دریایی به بزرگترین واردکننده نفت جهان در ماه ژوئیه افزایش یابد و به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد، این رقم در ماه ژوئن ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه و بیشترین رقم ثبتشده در این مؤسسه بود.
چین در ماه آوریل هنگامی که قیمتها به پایینترین سطح در چند دهه سقوط کرد، وارد بازارهای نفت شد و محمولههایی را برای تحویل در ماههای آینده به چنگ آورد.
بر اساس دادههای رفینیتیو، از ۲۳ ژوئیه، حدود ۱۲۰ میلیون بشکه نفت خام منتظر تخلیه شدن در بنادر چین بودند که نسبت به حدود ۸۰ میلیون بشکه در اوایل ماه ژوئیه افزایش چشمگیری را نشان میدهد.
سنگ ییک تی، تحلیلگر مؤسسه سیا انرژی، در این باره گفت: ذخیرهسازیهای تجاری نفت خام پیش از این و تا پایان ماه ژوئن افزایش یافته و به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون بشکه رسیده بود که این مقدار برای بهرهبرداری از پالایشگاههای چین بهمدت سه ماه در سطح ۲۰۱۹ کافی بود.