خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان:

دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو تدوین شد/ شبکه‌های مجازی از درج معاوضه یا توافقی خودداری کنند/ شعبه‌ مربوط به جرایم خودرو ایجاد شود

دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو تدوین شد/ شبکه‌های مجازی از درج معاوضه یا توافقی خودداری کنند/ شعبه‌ مربوط به جرایم خودرو ایجاد شود
کد خبر : ۹۱۱۱۶۶

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد: دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو در جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف تدوین شد که باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

 به گزارش ایلنا، عباس تابش با اعلام اینکه دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو تدوین شده است، گفت: یکی از موارد مطرح شده بحث جلوگیری از حضور در دلالان و سوداگران است. خودروسازان باید به نحوی برنامه فروش خود را عرضه نمایند که حضور هرگونه دلال و سوداگر در بازار به صفر برسد.

وی ادامه داد: همچنین شبکه‌های مجازی دیداری و شنیداری که در بحث عرضه خودرو و آگهی فعال هستند باید به نکاتی توجه کنند. امروز طی نامه‌ای خدمت دادستان محترم و شورای عالی مجازی این نکات را ابلاغ کردیم. اولا باید مطمئن باشند که خودروی موجود است و سپس اقدام به درج آگهی کنند. دوم؛ قیمت‌ها متعارف باشد یعنی قیمت مصوب درب کارخانه به علاوه درصدی سود فروش باشد. همچنین آگهی‌ها باید از درج عناوینی مانند معاوضه یا توافقی خودداری کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تصریح کرد: از همین روی از سازمان تعزیرات درخواست کردیم تا شعبه‌ای مربوط به جرایم خودرو ایجاد شود تا در حق مصرف‌کنندگان اجحاف صورت نگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز