ایلنا بررسی کرد:
آیا مصرف سی.ان.جی به ۵۰ میلیون متر مکعب میرسد؟
باید نسبت به تولید مخزن استاندارد و بالا رفتن ایمنی جایگاهها اقدام شود تا سی.ان.جی در کشور رشد داشته باشد.
رضا بختیار در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با تاکید بر لزوم توسعه استفاده از سی.ان.جی در کشور اظهار داشت: ما زیرساختهای لازم برای توسعه سی.ان.جی در خودروها را در اختیار داریم، اما موانعی هم وجود دارد، اول اینکه تولید و واردات خودروهای پایه گاز سوز با مشکلاتی مواجه است.
وی با بیان اینکه باید زمینه و شرایط واردات خودروهای پایه گازسوز را تسهیل کرده و نرخ گمرکی پایین در نظر گرفته شود، گفت: خیلی از خودروسازان بزرگ مثل بنز و فولکس واگن خودروهای پایه گاز سوز تولید میکنند، ما زیرساخت لازم برای استفاده از این سوخت را داریم، باید به سمت واردات و هم تولید خودروهای پایه گاز سوز برویم.
عضو ناظر شورای عالی انرژی مجلس ادامه داد: از جمله دیگر موانع برای توسعه سی.ان.جی در کشور برخی مخازن غیراستاندارد خودروها است که بعضا باعث تعلل در استفاده از این سوخت شده است، علاوه بر این جایگاههای فرسوده نیز یک عامل بازدارنده است. اما هیچیک دلیل بر این نیست که سی.ان.جی از سبد سوخت نباشد.
وی خاطرنشان کرد: برخی جایگاهها فرسوده شده و باید منابعی برای نوسازی در نظر گرفته شود. همچنین نسبت به تولید مخزن استاندارد و بالا رفتن ایمنی جایگاهها اقدام شود تا سی.ان.جی در کشور رشد داشته باشد. در این صورت مصرف گاز طبیعی در خودورها از 20 میلیون متر مکعب تا 50 میلیون متر مکعب هم افزایش مییابد.