خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

چگونه از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شکایت کنیم؟/ امکان ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی

چگونه از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شکایت کنیم؟/ امکان ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی
کد خبر : ۸۴۰۹۵۵

شاید یکی از سوالاتی که هر یک از مشترکین تلفن همراه یا ثابت حداقل یک‌بار از خود پرسیده باشند این است که شکایت خود درباره خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورها را چگونه می‌توانند طرح و آن را تا به نتیجه رسیدن پیگیری کنند؟ یا اساسا کدام دستگاه دولتی یا غیردولتی وظیفه دریافت شکایات، پیگیری و پاسخگویی به آن‌ها را دارد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا؛‌ شاید هر یک از ما حداقل یک‌بار به موردی برخورده باشیم که موجب نارضایتی از خدمات یا سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شده باشد. اما چگونه و از چه طریق می‌‌توانیم شکایت خود را به گوش دستگاه‌های مسئول برسانیم؟ یا اساسا کدام دستگاه دولتی یا غیردولتی مسئول دریافت و پیگیری شکایات ما از اپراتورها است؟

سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی دستگاه مسئول دریافت و پیگیری شکایت مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است. این سازمان با هدف ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شکل گرفته است تا به عنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای 195 و یا صندوق پستی 195-16315، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی به آدرس https://195.cra.ir، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند. در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت و ... آن را ضمیمه کنند.

چگونه از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شکایت کنیم؟/ امکان ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی

امکان شکایت در کدام حوزه‌ها وجود دارد؟

سوالی بعدی که برای مشترکین پیش می‌آید این است که در کدام حوزه‌ها امکان طرح شکایت وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل؛ تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان و ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی وجود دارد. برای ثبت شکایت از پیامک های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی نیز می‌توانید شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان 195 پیامک کنید.

همچنین این سازمان امکان ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی را فراهم کرده است که می‌توان با کلیک بر روی دگمه ثبت گزارش‌های مردمی به آن ورود کرد.

چگونه از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شکایت کنیم؟/ امکان ثبت شکایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز