خبرگزاری کار ایران

امضای قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و بانک صنعت و معدن

امضای قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و بانک صنعت و معدن
کد خبر : ۷۶۰۷۲۰

قرارداد عاملیت میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بانک صنعت و معدن برای ارائه تسهیلات حمایتی به واحدهای صنعتی و تولیدی کشور به امضاء رسید تا در سال رونق تولید گامی دیگر برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور برداشته شود

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، این قرارداد به امضای محسن صالحی‌نیا معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و حسین مهری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن رسید.
 
اعطای تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای صنعتی دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی بابت ایجاد، تکمیل، توسعه، بازسازی و نوسازی از محل منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و منابع داخلی بانک صنعت و معدن به‌صورت تلفیقی موضوع این قرارداد است که درپی آن، مبلغ 80 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی از سوی واگذارنده اعتبار تأمین و بانک نیز حداکثر معادل دو برابر وجوه مذکور را در اختیار متقاضیان واجد شرایط معرفی شده قرار خواهد داد.
 
تسهیلات اعطایی از محل سهم واگذارنده اعتبار فاقد سود بوده و نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.
 
بانک پس از دریافت وثیقه و همچنین تأمین سهم آورده از سوی متقاضی، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام و تسهیلات را مطابق شروط قرارداد منعقده با متقاضی و در هر مرحله از پرداخت تسهیلات، ظرف پانزده روز کاری در صورت رعایت شرایط مخصوص طرح توجیهی و در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی به متقاضی پرداخت می‌نماید.
 
همچنین بانک اصل و سود دریافتی بابت بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداخت شده از محل منابع واگذارنده اعتبار را در سررسید، با رعایت موارد قانونی به ‌حساب خزانه واریز نموده و تصویر اعلامیه‌‌های واریزی مربوط را برای واگذارنده اعتبار ارسال خواهد کرد.
 
نرخ خسارت تأخیر تأدیه اقساط بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار است و حسب درخواست متقاضی و منوط به تسویه یکجای بدهی با پیشنهاد بانک، تصمیم‌گیری برای بخشش تمام یا بخشی از خسارات تسهیلات پرداختی به‌‌عهده بانک است.
 
تمام اشخاص حقیقی ایرانی و اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی ثبت شده در ایران دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط که بر اساس مقررات بانک مرکزی منعی برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
 
بررسی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح‌ها و اعتبار سنجی متقاضیان به منظور اعطای تسهیلات و همچنین تعیین شرایط قرارداد، نظیر سهم آورده متقاضی، نوع و میزان و شرایط ناظر بر وثایق و تضامین، مدت اجرای طرح و نحوه پرداخت و بازپرداخت، نظارت و مسئولیت پیگیری طرح‌ها و وصول مطالبات برعهده بانک صنعت و معدن است.
 
مدت این قرارداد 12 ماه شمسی است که از تاریخ سررسید اسناد خزانه اسلامی آغاز می‌شود و در صورت انقضای مدت قرارداد و عدم تمدید آن، تمامی تعهدات قبلی طرفین تا زمان اجرای کامل تعهدات به قوت و اعتبار خود باقی خواهد بود. هرگونه افزایش اعتبار از محل منابع وجوه اداره شده و تمدید مدت قرارداد نیز با هماهنگی و تفاهم طرفین قرارداد از طریق اعلام کتبی و با مجوز بانک مرکزی به‌صورت متمم قرارداد قابل اجرا خواهد بود.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز