خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران خودرو:

عواقب ترک بازار ایران برای شرکای ایران خودرو به مراتب سخت‌‌تر از دوره‌های گذشته است

عواقب ترک بازار ایران برای شرکای ایران خودرو به مراتب سخت‌‌تر از دوره‌های گذشته است
کد خبر : ۶۴۷۳۶۹

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: امسال با راه‌حل‌های خوبی که در نظر داریم، با تکیه بر برند داخلی و محصولات خود، افزایش عمق ساخت داخل قطعات توسط سازندگان و با تلاش جمعی از سختی‌ها عبور خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، هاشم یکه‌‌‌‌زارع در مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو گفت: نباید چشم‌هایمان را به روی واقعیت‌‌ها و محدودیت‌‌های ایجاد شده در سال جاری ببندیم، محدودیت‌‌‌‌هایی وجود دارد و سختی‌‌هایی نیز در پیش خواهیم داشت و باید با حمایت همه مسئولان، سهامداران، کارکنان و مردم با سربلندی از آن عبور کنیم.

وی ادامه داد: محصولات پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ هاچ‌‌بک و صندوقدار به صورت اتوماتیک در سال گذشته به صورت مستقل از پژو تولید شد.

مدیرعامل ایران خودرو تولید محصول ۲۰۰۸ را نیز از موفقیت‌‌های ایران خودرو در سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: تمام محصولات ثبت نامی در سال جاری تحویل مشتریان خواهد شد.

یکه‌زارع اضافه کرد: خودرو سواری انحصاری خوانده می‌‌شود، در صورتی که مشتریان امکان انتخاب و خرید از چند خودروساز را دارند این در صورتی است که خودروساز برای تهیه مواد اولیه باید به تولیدکننده‌‌های مشخصی مراجعه کند و انحصار در این بخش معنای بیشتری دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز خودروساز افزایش قیمت بالای ۵۰ درصد داشته که موجب بالا رفتن هزینه تمام شده تولید خودرو شده در صورتی که مجوز افزایش قیمت خودرو بسیار کمتر بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه قیمت محصولات قطعه‌‌سازان نیز رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است، تصریح کرد: اگر خودروساز افزایش قیمت قطعه‌‌ساز را ندهد، سبب تعطیلی آن می‌‌شود و اگر پرداخت کند با زیان هنگفت روبرو می‌‌شود.

یکه‌زارع با اشاره به سود بالای دلالان از اختلاف قیمت کارخانه و بازار خاطرنشان کرد: روش قیمت‌‌گذاری خودرو باید از انحصار خارج شود.

وی انعقاد قرارداد ده‌‌‌جانبه طراحی و تولید پلتفرم ایران خودرو را از دستاوردهای سال گذشته ایران خودرو برشمرد و ابراز داشت: با افزایش دو و نیم برابری نرخ ارز سرمایه‌گذاری در این بخش، در صورت عدم حمایت با چالش مواجه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: یا باید تن به ادامه تولید پلتفرم‌‌های قدیمی بدهیم یا اینکه هزینه‌‌ها را به جان بخریم تا خودروساز شویم.

یکه‌‌زارع به اهمیت صنعت خودروسازی و قرار داشتن آن در صدر فهرست تحریم‌‌ها اشاره و بیان کرد: ما به عنوان لکوموتیو صنایع کشور باید به فکر باشیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی اضافه کرد: مسئولان در حوزه‌‌های مختلف باید کمک و توجه ویژه‌‌ای به خودروسازی کنند تا اتفاق بدی برای این صنعت مادر نیفتد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: عواقب ترک بازار ایران برای شرکای ایران خودرو به مراتب سخت‌‌تر از دوره‌های گذشته خواهد بود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز