ایجاد هماهنگی و یکپارچهسازی فرآیندهای عمومی نظام اداری
بخشنامه فرمهای عمومی اداری، با هدف طراحی سیستمهای الکترونیکی و یکپارچه سازی فرآیندهای عمومی نظام اداری از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ شد.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، ضرورت بازنگری فرمهای عمومی نظام اداری و بروز رسانی آنها متناسب با تغییرات قوانین و دستورالعملها، از یک سو و ضرورت بهرهگیری از فناوری اطلاعات به منظور الکترونیکی کردن مستندات و مکاتبات و فرآیندهای مرتبط، از سوی دیگر، موجب شد تا این موضوع در دستور کار سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.
بر همین اساس فرمهای عمومی مرتبط با روابط اداری و استخدامی کارمندان با دستگاههای اجرایی، با رویکرد ایجاد سازوکار لازم برای الکترونیکی شدن و یکپارچه سازی این فرم ها، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بازنگری و تدوین قرار گرفته است.
همچنین فرمهای مربوط به بازنشستگی کارمندان با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری مورد تدوین شده است.
مبانی قانونی و مرجع تأیید و اصلاح هر یک از فرمها شناسایی و تغییرات مورد انتظار در صورت الکترونیکی شدن تعیین گردیده و کد منحصر بفرد به هر فرم اختصاص یافته است.