شیرزاد:
رویکردهای جدید سازمان تعاون روستایی منطبق بر بازار میشود
مدیرعامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: یکی از فعالیتهای اصلی سازمان مرکزی تعاون روستایی تنظیم بازار محصولات کشاورزی (تعادل نسبی در عرضه ، تقاضا و قیمت) است. سازمان تعاون روستایی قصد دارد با تغییر این رویکرد به شیوه بازارهای مدرن و امروزی منطبق شود.
به گزارشایلنا، حسینشیرزاد؛ مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی در جلسه مدیران استانی سازمان تعاون روستایی و مدیران عامل اتحادیههای استان که با حضور برابری معاون امور فنی و بازرگانی و مدیران برگزار شد، با اشاره به اینکه، یکی از فعالیت های اصلی سازمان مرکزی تعاون روستایی تنظیم بازار محصولات کشاورزی (تعادل نسبی در عرضه ، تقاضا و قیمت) است، گفت: این سازمان قصد دارد با تغییر این رویکرد به شیوه بازارهای مدرن و امروزی منطبق شود.
وی ادامه داد: به جهت حضور موثر در بازار به ویژه در ماه مبارک رمضان برای تعادل نسبی در قیمت خرما ، اقدام شد. در حال حاضر خرما به طور مستقیم توسط سازمان تعاون روستایی در فروشگاههای زنجیرهای و تعاون روستایی عرضه میشود.
حسین شیرزاد با اشاره به اینکه پیش از این خرمای مضافتی بم هر کیلو به ۳۳۰۰ تومان خریداری میشد که این قیمت نارضایتی تولید کنندگان به همراه داشت گفت: با ورود به موقع سازمان تعاون روستایی جهت تحریک در بازار در اوج برداشت به ازای هر کیلو ۵۵۰۰ تومان اقدام شد و تمامی خرماهای خریداری شده در بستههای بزرگ (مادرکارتن) هشت تا ۸.۲۰۰ کیلوگرم است که نشان دهنده کیفیت خوب خرمای خریداری شده است.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت، در ماه مبارک رمضان به جهت افزایش تقاضا با حضور دلالان که موجبات افزایش قیمت را به همراه داشت، این سازمان در شرایط خاص زمانی با اخذ موجوز لازم از کمیسیون تنظیم بازار در خارج از بورس عرضه کرد.
وی با اشاره به افزایش قیمت محصول خرما در روز های اول ماه مبارک رمضان گفت: با حضور به موقع در بازار برای تامین منافع مصرف کنندگان اقدام گسترده ای جهت عرضه مویرگی در فروشگاه های زنجیره ای ، غرف سازمان میادین میوه و تره بار ، فروشگاه های تعاونی روستایی کرده است.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در جمع مدیران و مدیران عامل اتحادیه های استانی از اهمیت ،شفافیت و عملکرد بخشهای استانی گفت: این سازمان برای ایجاد نظم کاری و شفافیت در عملکرد و اقدام موثر جهت تامین منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، ارتباط با معاونتهای تخصصی و مجموعه های سازمانی وزارتخانه متبوع را در اولویت قرار داده است .
شیرزاد تاکیدکرد: مدیران استانی در روزهای آتی ، با توجه به مشکل سرمازدگی ابتدای فصل، چالش آب و... کمبود میوه با دیگرموارد در پیش رو، با همکاری دستگاه های ذیربط پیشبینی لازم را کرده و براساس آن برنامه های مدونی را برای تنظیم بازار ارائه کند.
در پایان مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه این برنامهها در شبکه بزرگ تعاونی روستای و کشاورزی که با سیاستهای وزارتخانه همسو شده و این همسو یی به تصمیم گیری در بازار کمک موثری خواهد نمود گفت: این اثرگذاری ضمن حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی منافع مصرف کنندگان را به همراه خواهد داشت.