مشاور اقتصادی اتاق اصناف ایران در گفتوگو با ایلنا:
پیامرسانهای داخلی مسیر زیادی تا رسیدن به سطح تلگرام در پیش دارند/ تمام فعالیتهای صنفی باید به پیام رسانهای داخلی منتقل شود
مشاور عالی اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که گفته میشود افرادی که در فضای مجازی فعالیت اقتصادی می کنند معمولا از قشر ضعیف جامعه هستند و توانایی اجاره یک واحد صنفی را ندارند و از طرف دیگر پیام رسانهای داخلی هنوز به لحاظ فنی نتوانستند حجم ورودی کاربران را پوشش دهند، اظهار داشت: ما این موضوع را قبول داریم ضمن آنکه فضای این پیام رسان ها اصطلاحا یوزر فرندلی نیست و هنوز مسیر زیادی تا رسیدن به سطح تلگرام در پیش دارد اما به هر حال برای منافع ملی باید یک سری هزینه ها را داد و تمام فعالیتهای صنفی را به این پیام رسانها منتقل کرد تا گستردگی لازم در استفاده از این پیام رسان ها در جامعه ایجاد شود.
محمد باقر مجتبائی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ممنوعیت هرگونه فعالیت صنفی در پیامرسانهای خارجی از جمله تلگرام گفت: ما باید بپذیریم که کشور ما با یک سری مخاطرات در پیام رسانهای خارجی مواجه است و منافع ملی ما بر هر چیزی ارجحیت دارد بنابراین باید برای رسیدن به هر چیزی قدم به قدم جلو رفته و انتظارات را بیش از حد بالا نبریم.
مشاور عالی اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران گفت: اکنون فضای خاصی به وجود آمده و مرتب پیام رسان های داخلی را تحت فشار قرار میگذارند و اینطور القا میکنند که ما نمیتوانیم و انتظار دارند ره صد ساله را یک شبه جلو برویم ما باید به موضوع پیام رسانهای داخلی به صورت ملی نگاه کنیم، به طور مثال بحث پول مجازی یا گرام میتوانست اقتصاد ما را دچار مخاطره کند.
وی تصریح کرد: پیام رسان های داخلی نیز باید خودشان را هر چه زودتر به روز کنند و حتی به جای اینکه امروز منابع بر روی چند پیام رسان متمرکز باشد بهتر بود با تمرکز بر روی دو یا سه پیام رسان یک سینرژی تشکیل میشد چرا که از این طریق زودتر به کیفیت لازم میرسیدیم به طور مثال امروز تعداد خودروسازهای ما از ژاپن بیشتر است اما کیفیت خودرو های تولیدی دو کشور قابل قیاس نیست.
وی افزود: ما در منطقه و در جهان در بحث IT یکی از قوی ترین کشورها هستیم و جوانان ما در این حوزه پیشرفتهای خوبی داشتهاند پس اگر به آنها فرصت و فضای کار بدهیم میتوانند محصولات خوبی تولید کنند.
مجتبائی در پاسخ به این سوال که گفته میشود افرادی که در فضای مجازی فعالیت اقتصادی می کنند معمولا از قشر ضعیف جامعه هستند و توانایی اجاره یک واحد صنفی را ندارند و از طرف دیگر پیام رسانهای داخلی هنوز به لحاظ فنی نتوانستند حجم ورودی کاربران را پوشش دهند، اظهار داشت: ما این موضوع را قبول داریم ضمن آنکه فضای این پیام رسان ها اصطلاحا یوزر فرندلی نیست و هنوز مسیر زیادی تا رسیدن به سطح تلگرام در پیش دارد اما به هر حال برای منافع ملی باید یک سری هزینه ها را داد و تمام فعالیتهای صنفی را به این پیام رسانها منتقل کرد تا گستردگی لازم در استفاده از این پیام رسان ها در جامعه ایجاد شود.