خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران:

مالک سانچی درباره رهاسازی مغروقه تصمیم می‌گیرد / نوع بیمه تمام خسارات سانچی را پوشش می‌دهد

مالک سانچی درباره رهاسازی مغروقه تصمیم می‌گیرد / نوع بیمه تمام خسارات سانچی را پوشش می‌دهد
کد خبر : ۶۲۳۳۳۴

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشور چین و شرکت ملی نفتکش درباره خارج‌سازی کشتی سانچی از اعمال دریا تصمیم می‌گیرند، گفت: نوع بیمه تمام خسارات واردآمده به خدمه و تجهیزات سانچی را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادی حق‌شناس در جمع خبرنگاران درباره پیگیری بیمه کشتی سانچی اظهار داشت: هر آنچه که درباره تجهیزات و خدمه کشتی سانچی مربوط می‌شود شرکت ملی نفتکش درباره آن تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: براساس آیین‌نامه بررسی علل سوانح سازمان بنادر و دریانوردی تکلیف خود را در تهیه گزارش‌ها انجام داده است و گزارش نهایی را به IMO و شرکت ملی نفتکش ارائه کرده‌ایم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر افزود: وکلای شرکت ملی نفتکش باید موضوعات مربوط به بیمه و سایر بحث‌های مطرح شده را پیگیری کنند. گزارش تهیه شده از سوی سازمان بنادر 100 صفحه دارد و به تمام موضوعات دلایل وقوع سانحه اشاره کرده‌ایم اما در این گزارش به دنبال شناسایی مقصر نبودیم.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه بررسی علل سوانح سازمان بنادر مکلف به تهیه گزارش از علل سانحه است و طبق قوانین مقصر را ما شناسایی نمی‌کنیم.

حق‌شناس با اشاره به نوع بیمه کشتی سانچی گفت:‌ نوع بیمه مشخص است و آنچه که بنده اطلاع دارم این است که تمام موضوعات را بیمه پوشش می‌دهد و بیمه به گونه‌ای تنظیم نشده است که مقصر آن را بپردازد، اما در نهایت جزئیات را شرکت ملی نفتکش باید اعلام کند.

وی با اشاره به اختلاف بین کارشناسان درباره دلایل وقوع سانحه برخورد دو کشتی اظهار داشت: ایران معتقد است که یکی از دلایل وقوع سانحه این است که 15 دقیقه قبل از این اتفاق کشتی کریستال زاویه حرکت خود را تغییر داده است.

این مقام مسوول درباره ارسال ربات‌ها به عمق دریا برای بیان اطلاعات از شرایط کشتی گفت: طبق کنوانسیون‌ها لایروبی زمانی به سراغ لاشه کشتی می‌رود که عامل ناامنی در دریانوردی باشد به این معنا که عامل ایجاد سانحه‌ای شود. حال اینکه درباره خارج‌سازی کشتی سانچی از اعمال آب‌ها مالک کشتی یعنی  شرکت ملی نفتکش و کشور مالک آب‌هایی که سانحه در آن رخ داده تصمیم خواهند گرفت. باید بررسی شود که این کشتی خطری ایجاد می‌کند یا نه.

حق‌شناس درباره ارسال غواص‌ها به اعمال آب گفت: از آنجایی که کشف پیکرهای خدمه مطرح بود چندین بار غواص‌ها به اعمال آب‌ها فرستاده شد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به بحث تعرفه‌های بنادر در حوزه صادرات گفت: تخفیفات را ارائه داده‌ایم که بیشتر این تخفیف‌ها شامل حال بندر چابهار می‌شود.

وی افزود: این تخفیفات در دو جهت افزایش ترانزیت کالا از مسیر ایران و همچنین افزایش صادرات انجام شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز