عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگو با ایلنا:
واردکنندگان خودرو کارآفرین هستند نه دلال/ در رکود کامل به سر میبریم
عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ما باید با افزایش سطح کیفی خودروهای داخلی و پایین آوردن قیمت آنها نسبت به مشابه خارجی مردم را به استفاده از آنها ترغیب کنیم نه اینکه با ملتهب کردن بازار بخواهیم تولیدات را بفروشیم.
عضو هیات مدیره انجمن وارد کنندگان خودرو در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص رکود بازار خودروهای وارداتی گفت: امروز وضعیت بازار حتی از زمان برجام هم بدتر شده است و در این سه ماهی که وقت فروش ماشین است ما در رکود کامل به سر میبریم که همین امر سبب شده که تعداد زیادی از فعالین این حوزه مجبور به تعطیلی و تغییر کار شوند که نتیجه آن بی کار شدن تعداد زیادی از افراد فنی وماهر است.
مرشد سلوک ادامه داد: در زمان اجرای برجام ما یک دوره رکود داشتیم زیرا مردم به گمان این که کالاها ارزانتر میشود از خرید خودرو خودداری میکردند و این سبب شد یک دوره هشت ماه رکود داشته باشیم اما این بار نزدیک به یک سال شده و هنوز هیچ کس تکلیف خود را نمیداند.
وی ادامه داد: حاکمیت باید نگاه خود را نسبت به وارد کننده تغییر دهد واردکنندههای رسمی دروازه ورود تکنولوژی به کشور هستند هر زمان که این دروازه خراب شود دیگر تکنولوژی وارد نمیشود و تا وقتی که وضعیت برخورد با خودروهای وارداتی این گونه باشد خودرو داخلی ساماندهی نخواهد شد و سرمایه گذاری نیز در این حوزه صورت نخواهد گرفت.
وی گفت: ما باید با افزایش سطح کیفی خودروهای داخلی و پایین آوردن قیمت آنها نسبت به مشابه خارجی مردم را به استفاده از آنها ترغیب کنیم نه اینکه با ملتهب کردن بازار بخواهیم تولیدات را بفروشیم.
به اعتقاد عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ،دولت خودروی داخلی را به مردم تحمیل میکند.
مرشد سلوک تصریح کرد: امروز اقتصاد مقاومتی بازیچه دست آقایان شده است و به بهانه آن خودمان را تحریم میکنیم.
وی تاکید کرد: این افراد باید بدانند که واردکنندگان خودرو دلال نیستند بلکه کارآفرین هستند نباید با برهم زدن بازار آنها را دلسرد کنیم و جلوی ورود سرمایه گذار خارجی را بگیریم.
عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وقتی نمایندگی یک شرکت خارجی را اینگونه اذیت میکنند چگونه انتظار دارید شرکت مادر برای سرمایه گذاری ورود کند.
وی ادامه داد: امروز تمام برندهای مطرح در خودروسازی در کشورهای مختلف واحد تولیدی دارند چگونه می خواهیم این امنیت را به آنها نشان دهیم که واحد تولیدی خودرا در ایران احداث کنند وقتی با نماینده رسمی آنها این گونه برخورد میشود.