ظهر امروز در نخستین هم اندیشی چالش های صنعت بیمه در حوزه رسانه، توسعه پایدار اقتصاد کشور را در گرو نقش آفرینی هر چه بیشتر رسانه ها دانست.
به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل همتی در این نشست با اعلام این مطلب گفت: پایین بودن سطح اعتماد اجتماعی نسبت به هم یکی از عوامل مهم در توسعه کشور است که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای اعتماد را به جامعه برگردانند و سرمایه اجتماعی را تقویت کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی در این مراسم از نقش پر رنگ رسانه ها در توسعه صنعت بیمه تقدیر کرد و گفت: با همکاری خوب رسانه های فعال در حوزه بیمه، صنعت بیمه در ۶ ماهه اول سال در تولید حق بیمه رشد خوبی داشته که رشد ۲۰ درصدی بیمه های آتش سوزی، ۲۳ درصدی بیمه بدنه اتومبیل و رشد ۳۵ درصدی بیمه های عمر از نمونه های عینی آن است.
وی افزود: هدف صنعت بیمه ایجاد آرامش و امنیت و کمک به رفاه مردم در هنگام حوادث است و هرچه در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی شود، تعداد افرادی که از مزایای بیمه استفاده می کنند در جامعه افزایش می یابد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت مدیریت ریسک در کشور گفت: باید با تقویت مدیریت ریسک از پرداخت خسارت های بیهوده و متعاقبا هدر رفتن سوخت ملی جلوگیری کنیم.
شایان ذکر است؛ این نشست امروز با حضور تعدادی از مدیران عامل شرکت های بیمه، خبرنگاران عضو انجمن حمایت از خبرنگاران و مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه برگزار شد.