آییننامه اجرایی برخورد با مشترکان متخلف شبکه آب از سوی دولت ابلاغ خواهد شد
مدیر دفتر نظارت بر امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران گفت: آییننامه داخلی آبفای استان تهران در برخورد با کسانی که به صورت غیرقانونی از شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب استفاده میکنند پس از تصویب دولت ابلاغ خواهد شد.
به گزارش ایلنا، امید امینیان با اعلام این خبر گفت: این آییننامه پس از ویرایش از سوی سازمان مدیریت و برنامهریزی و طیشدن مراحل قانونی از سوی دولت ابلاغ خواهد شد.
کنتورهای قطر بالا به لاگر مجهز شدند
امینیان با اشاره به تجهیز کنتورهای قطر بالای سهاینچ به لاگر (سامانه قرائت از راه دور) گفت: با این سامانه، کنتورهای آب بدون نیاز به مراجعه مامور، قرائت میشوند.
او توضیح داد: به دلیل دقت بالای اندازهگیری لاگرها، برداشت غیرمجاز آب بهراحتی و بهسرعت قابل شناسایی است و همچنین شکستگی لولهها به دلیل نشاندادن سریع هدررفت آب بهسرعت قابل تشخیص است که همه این موارد در چارچوب سیاست کلی شرکت برای مدیریت مصرف انجام شده است.
امینیان گفت: پیش از این از لاگر به صورت آزمایشی استفاده شده بود اما هماکنون نخستین بار است که در کشور از آن بهرهبرداری میشود.
خدمات مشترکین از طریق سامانه 122 ارائه شده است
مدیر دفتر نظارت بر امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران گفت: با هدف تکریم مراجعان، ارتقای سلامت اداری و مراجعه کمتر، مشترکان میتوانند بدون مراجعه حضوری تمام خدمات آب و فاضلاب از جمله خرید انشعاب آب و فاضلاب، درخواست تعویض کنتور و ... را از طریق سامانه ارتباطی 122 دریافت کنند.
امینیان افزود: هماکنون ارتباط میان سامانههای مشترکین و 122 برقرار شده است و مشترکان از طریق تماس با سامانه تلفنی 122 خدمت مورد نیازشان را اعلام می کنند و این سامانه پس از ثبت، درخواست را به حوزه مشترکین در شرکتهای زیرمجموعه ارجاع میدهد تا خدمت مورد نظر در کمترین زمان انجام شود.
او افزود: به این ترتیب حتی اخطارهای دیرکرد بدهی آب و فاضلاب نیز بدون صدور اخطاریه از طریق سامانه 122 با پیام صوتی به مشترک ارسال میشود.