دومین پویش اطلاع رسانی نظام بانکی کشور کلید خورد
دوره نخست این پویش شهریور ماه پارسال و در هفته بانکداری اسلامی اجرا و موفقیت آن سبب شد تا دوره دوم اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ایلنا؛ این پویش با هدف اطلاع رسانی از خدمات و دستاوردهای نظام بانکی به اقتصاد کشور طراحی شده و قصد دارد دستاوردهایی چون حفظ ارزش پول ملی، کاهش تورم، رشد اقتصادی، کمک به تولید و... را به زبان ساده در قالب تبلیعات تلویزیونی، محیطی و دیجیتال ارایه می کند.
«محمدعلی کریمی» مدیر روابط عمومیبانک مرکزی در این آیین بر همگرایی و همکاری نظام بانکی برای ارسال هدفمند پیام های اقتصادی به مردم تاکید کرد و گفت: مردم انتظارات متنوعی از نظام بانکی دارند که باید با همکاری و اطلاع رسانی این انتظارات منطقی تر شود.
وی به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه اقتصاد کلان پرداخت و کاهش نرخ تورم و تک رقمی کردن آن پس از 26 سال، رشد اقتصادی و پایان دادن به رشد منفی در اقتصاد ایران، افزایش تولید و صادرات نفت و مدیریت نوسان ها در بازار ارز را از جمله این دستاوردها عنوان کرد.
کریمی یادآور شد، در خرداد ماه سال ١٣٩٢ نرخ دلار به بالای 35 هزار ریال در بازار ارز رسیده بود اما با مدیریت صحیح بازار در چهار سال گذشته، اکنون، قیمت آن در دامنه 35 تا 37 هزار ریال باقی مانده است.
وی تاکید کرد: نظام بانکی در حالی خدمات بیشماری به جامعه ارائه می کند که بیشترین هجمه ها نیز متوجه آن است.
«محمدعلی مشکیان» مجری طرح کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی نیز در این آیین که با حضور مدیران روابط عمومی بانک های کشور در بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: این پویش با موضوع ثبات در اقتصاد کشور طراحی شده و اطلاعات آن برگرفته از اطلاعات رسمی بانک مرکزی و دیگر نهادهای اقتصادی است.
وی گفت: محتوی طرح های تهیه شده برای این پویش بیان واقعیت های امروز اقتصاد در زمینه های کاهش نرخ تورم، ثبات نرخ ارز، ثبات نرخ مواد خوراکی، رشد اقتصادی همراه با کاهش تورم به زبانی ساده وفراگیر است به شکلی که عامه مردم آن را درک کنند.
در این پویش تبلیغاتی قرار است مفاهیم اقتصادی در عناوینی چون «عبور از تنگنای تورم»، «آرامش بعد از طوفان»، « قله دست یافتنی است»، « چرخش می چرخه» و .... در قالب تبلیغات محیطی در محیط شهری و یا شعب بانکی عرضه شود.