رئیس مجمع تشکل های فن آوری اطلاعات و ارتباطات؛
تمایل برندهای مطرح ICT برای حضور در ایران
در حال حاضر برندهای مطرح این حوزه تمایل دارند که در ایران حضور داشته باشند و این نشان از جذاب بودن بازار ایران برای شرکتهای بینالمللی دارد.
در نشست خبری نخستین کنگره ملی شناسایی و مکانیابی رادیویی محمدرضا طلایی رئیس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: این صنعت میتواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند به طوری که سرمایهگذاری نسبت به ارزش افزوده در این حوزه بسیار کم است و بسیاری از کشورها از ICT با عنوان یک صنعت پایه استفاده میکنند.
وی افزود: امروز ارزش و ثروت کشورها براساس اطلاعاتی است که در اختیار دارند اما متاسفانه دولتهای گذشته به این صنعت به عنوان یک حوزه لوکس نگاه میکردند و توجهی به آن نداشتند. ما امیدواریم در دوران پساتحریم بانگاه مثبت دولت به این حوزه سبب تحولهای زیادی شود.
طلایی با اشاره به نمایشگاه GTX دبی تصریح کرد: در حال حاضر برندهای مطرح این حوزه تمایل دارند که در ایران حضور داشته باشند و این نشان از جذاب بودن بازار ایران برای شرکتهای بینالمللی دارد.
رئیس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به مشکلات صنعت خودرو گفت: مشکلاتی که اکنون صنعت خودروی ما درگیر آن است بیشتر در حوزه کیفیت است و ما میتوانیم با استفاده از فناوری اطلاعات دراین بخش کمک زیادی به این صنعت بکنیم.